Serv-lampan lyser

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Luke

Serv-lampan lyser

Post by Luke »

Hej!

Har en Renault Megane -02. Helt plötsligt har serv-lampan börjat lysa. Den har aldrig gjort det innan och det är ingen annan lampa som lyser.

Vad betyder detta? Jag förstår att det är något som behöver åtgärdas. Läste lite här och det verkar som att serv-lampan inte har med service i sig att göra, utan är helt enkelt att något är fel, eller?

Men om ingen annan lampa lyser, hur ska jag veta vad som är fel? Är det bara att åka in till verkstan och lägga ut 1000 kr för felsökning?

Är det farligt att åka runt med lampan tänd? Jag menar, tills dess att man i så fall fått en tid på verkstan?
Lucas Kling, Karlstad.
Dennis
Forumpolis

Re: Serv-lampan lyser

Post by Dennis »

Det vanligaste är spolvätska som saknas.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Luke

Post by Luke »

Tack för svaret!

Dock har jag haft bilen i ca 3 år och den har aldrig indikerat att spolarvätskan är slut även fast den är det. Borde ju vara lustigt att den skulle börja nu helt plötsligt?

Av någon anledning lyser dock inte lampan längre, och jag har inte gjort något. Mycket märkligt.
Lucas Kling, Karlstad.
matjo690

Post by matjo690 »

Märkligare ting än så har skett med franska bilar... :lol:
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Luke wrote:Tack för svaret!

Dock har jag haft bilen i ca 3 år och den har aldrig indikerat att spolarvätskan är slut även fast den är det. Borde ju vara lustigt att den skulle börja nu helt plötsligt?

Av någon anledning lyser dock inte lampan längre, och jag har inte gjort något. Mycket märkligt.

Kanske is i behållaren?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply