småfel 2001 clio sport

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Re: småfel 2001 clio sport

Post by rscliosport »

vid vänster fram dimljus sitter ett kontaktstycke som de brukar bli oxid i de ger ström till båda dimljusen bara att ta bort de å löda med krympslang så ska du se att de fungerar sen
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
rug
Posts: 8
Joined: 28 Dec 2009, 21:10
Location: Uppsala

Re: småfel 2001 clio sport

Post by rug »

Lilla bulan i motorhuven är kvar. Har inte sett någon i dörren, men jag har inte varit jättepetig... Jag köpte den av en kille i södra stockholm som bara ägt den i 2 månader men hade blivit av med jobbet. Tror Lidingökillen var ägaren innan enligt bilregistret. Den har gått ca 9500 mil nu så för att vara en nästan 10 år gammal bil är det en lågmilare :)

Jag gav 40k för den. Kändes som ett ganska bra pris efter det jag själv sett på blocket de senaste månaderna. Men jag är ju ny i Renaultfamiljen så jag kanske gjorde en skitdålig affär ;)

Tack rscliosport! Ska ut och kolla när man inte fryser fingrarna av sig..

/Calle
/Calle
Uppsala
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: småfel 2001 clio sport

Post by Dennis »

rscliosport wrote:vid vänster fram dimljus sitter ett kontaktstycke som de brukar bli oxid i de ger ström till båda dimljusen bara att ta bort de å löda med krympslang så ska du se att de fungerar sen
Vid vänster framhjul framför hjulhusplasten sitter även en jordfläta som brukar kunna ge driftstörning. När du ändå är där så kolla den och dränk den i olja alt tunnflytande tektyl som förebyggande av fel.
Välkommen in i R-gänget, kom på några av de träffar som anordnas för inspirerad körning den där är riktigt beroendeframkallande av svängövningar :racesmile:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: småfel 2001 clio sport

Post by mange »

rug wrote:Lilla bulan i motorhuven är kvar. Har inte sett någon i dörren, men jag har inte varit jättepetig... Jag köpte den av en kille i södra stockholm som bara ägt den i 2 månader men hade blivit av med jobbet. Tror Lidingökillen var ägaren innan enligt bilregistret. Den har gått ca 9500 mil nu så för att vara en nästan 10 år gammal bil är det en lågmilare :)

Jag gav 40k för den. Kändes som ett ganska bra pris efter det jag själv sett på blocket de senaste månaderna. Men jag är ju ny i Renaultfamiljen så jag kanske gjorde en skitdålig affär ;)

Tack rscliosport! Ska ut och kolla när man inte fryser fingrarna av sig..

/Calle
40 är väl ett bra pris... mycket bil för pengarna.... har för mig att jag sålde den för 56 några år innan ....de bulor som fanns var sådana man bara ser när man tittar riktigt noga 8) (tror alla cliosar har sådana bulor)

9500 är ju inte långt för en -01 8) problemet med dimljuset hafick även jag en gång.... gjorde då rent kontakten som RS cliosport pratade om... min plan var att löda om det uppstod igen :D

Du får komma på träff i sommar så får man se bilen igen...eller haka på en av torsdagsträffarna i sthlm området om du bor i sthlm (annonseras under träffar)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
rug
Posts: 8
Joined: 28 Dec 2009, 21:10
Location: Uppsala

Re: småfel 2001 clio sport

Post by rug »

Ja, lite inspirerande körning tycker jag om :) Jag bor i Uppsala men jobbar och är mycket i sthm så nån träff borde jag ju hinna med i sommar. Kan ju knappt hålla mig tills vägarna blir lite varmare och torrare så jag kan få känna lite mer på gasen/svängarna :)

Väldigt nöjd än så länge iaf! Jag erkänner att jag var lite skeptiskt innan men nu är jag ett konverterat clio fan!

/Calle
/Calle
Uppsala
Post Reply