Ventilspel och topplockspackning
Moderator: Forumpolisen
Ventilspel och topplockspackning
Hej!
Har problem med min renault megane 1.6e 97.
Har precis bytt topplockspackning för den gamla gick åt skogen.
Har gjort det själv ihop med min far. Vi har planat toppen och bytt packningar osv..
Nu är det så att det fortfarande ryker ur avgasröret mer än normalt. Vad kan detta bero på ?
Jag hoppas på att det är gammal sk*t som ska blåsas ut.. Men vad kan det annars vara?
Försöker hålla koll på kylvattnet och det har sjunkt lite grann sen vi fyllt på fullt. Är det läckage någonstans då?
Tempgivaren går även upp och ner och det gjorde den inte innan.. Bytte termostat för ca 2 år sedan.
Sen så är det också ett jäkla knackande i ventilspelet. Så har det varit sen jag köpte den.
Var hittar man dom rätta inställningarna för detta?
Jätte tacksam för svar mvh Caroline
Har problem med min renault megane 1.6e 97.
Har precis bytt topplockspackning för den gamla gick åt skogen.
Har gjort det själv ihop med min far. Vi har planat toppen och bytt packningar osv..
Nu är det så att det fortfarande ryker ur avgasröret mer än normalt. Vad kan detta bero på ?
Jag hoppas på att det är gammal sk*t som ska blåsas ut.. Men vad kan det annars vara?
Försöker hålla koll på kylvattnet och det har sjunkt lite grann sen vi fyllt på fullt. Är det läckage någonstans då?
Tempgivaren går även upp och ner och det gjorde den inte innan.. Bytte termostat för ca 2 år sedan.
Sen så är det också ett jäkla knackande i ventilspelet. Så har det varit sen jag köpte den.
Var hittar man dom rätta inställningarna för detta?
Jätte tacksam för svar mvh Caroline
Re: Ventilspel och topplockspackning
1,6-98 hittade jag ventilspel 0,10-0,15 in 0,25-0,30 ut
Vilken färg på röken vit blått svart?
Vilken färg på röken vit blått svart?
Mattias Axelsson
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
Mjölby
Lagunakombi 2,0-99
-
Re: Ventilspel och topplockspackning
kolla om det bubblar i expansionskärlet med motorn på tomgång eller strax däröver,om det gör det så kan du ha en spricka i toppen nånstans för det ska INTE bubbla där,går att fixa med wonderweld(finns på mekonomen).
Tomas Tådèn Kolbäck
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.