Kamrem av! Ventilras??
Moderator: Forumpolisen
-
Kamrem av! Ventilras??
Hejs.
Kamremmen på min brors Scenic 2.0 (8V) -99 gick av...
Jag är novis på Renaultmotorer, och undrar vad man kan förvänta sig?
Kröker man ventiler, styrningar etc.?
Funderar på om det är värt att ge sig på att laga den. Brorsan ville helst se den försvinna fortare än kvickt...
/Anders
Funderar på om det är värt att ge sig på att laga den. Brorsan ville helst se den försvinna fortare än kvickt...
/Anders
Anders Helstad
Re: Kamrem av! Ventilras??
ventilsallad blir det du kan ju pröva med ett kompprov... att folk aldrig lär sig att det är billigare att serva i tidVauxhallkillen wrote:Hejs.
/Anders
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Suck...Tony wrote:ventilsallad blir det du kan ju pröva med ett kompprov... att folk aldrig lär sig att det är billigare att serva i tid
Håller förstås med om servicen. Tydligen läckte den olja någonstans runt kamremmen också, vilket förmodligen dragit ner livslängden ytterligare.
Tack för infon. Får kolla vad en beg. topp kan gå på.
/A
Anders Helstad
ventiler är inte så dyra och det är säkert inte alla..Vauxhallkillen wrote:Suck...Tony wrote:ventilsallad blir det du kan ju pröva med ett kompprov... att folk aldrig lär sig att det är billigare att serva i tid
Håller förstås med om servicen. Tydligen läckte den olja någonstans runt kamremmen också, vilket förmodligen dragit ner livslängden ytterligare.
Tack för infon. Får kolla vad en beg. topp kan gå på.
/A
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st