Startmotorn?
Moderator: Forumpolisen
Startmotorn?
Vred på nyckeln idag och inte ett ljud från startmotorn
Vart sitter den?
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Vart sitter den?
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98
Re: Startmotorn?
Ursäkta mig...sitter längst fram på bilen under huven sitter fast i bakkant på motorn, mellan växellådan och motorn.den går i ingrepp i svänghjulet.. man kanske kan bemöda sig lite och kolla innan man surfar in på nätet,och jag kan lova dig att den inte hoppar upp och biter dig när du öppnar huven så lite får du titta,om du vet hur en startmotor ser ut ??Strimbo wrote:Vred på nyckeln idag och inte ett ljud från startmotorn![]()
Vart sitter den?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jodå, jag öppnade huven.. det var inte alls svårt.Tony wrote:Ursäkta mig...sitter längst fram på bilen under huven sitter fast i bakkant på motorn, mellan växellådan och motorn.den går i ingrepp i svänghjulet.. man kanske kan bemöda sig lite och kolla innan man surfar in på nätet,och jag kan lova dig att den inte hoppar upp och biter dig när du öppnar huven så lite får du titta,om du vet hur en startmotor ser ut ??Strimbo wrote:Vred på nyckeln idag och inte ett ljud från startmotorn![]()
Vart sitter den?
Lyckades efter 16 timmar
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nej men jag undrar bara så jag slipper krypa runt i onödan.
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98
så stort motorrum så att man inte hittar något har du nog inte..Strimbo wrote:Jodå, jag öppnade huven.. det var inte alls svårt.Tony wrote:Ursäkta mig...sitter längst fram på bilen under huven sitter fast i bakkant på motorn, mellan växellådan och motorn.den går i ingrepp i svänghjulet.. man kanske kan bemöda sig lite och kolla innan man surfar in på nätet,och jag kan lova dig att den inte hoppar upp och biter dig när du öppnar huven så lite får du titta,om du vet hur en startmotor ser ut ??Strimbo wrote:Vred på nyckeln idag och inte ett ljud från startmotorn![]()
Vart sitter den?
Lyckades efter 16 timmar![]()
Nej men jag undrar bara så jag slipper krypa runt i onödan.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Tur jag frågade först, satt då inte roligt till.
Gick inte att se uppifrån.
Gick inte att se uppifrån.
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98
Tänkte tipsa Dig som vill byta startmotor.
Sen sitter då som sagt under grenröret och skruvas bort uppifrån genom att först ta bort luftburken/vika den åt sidan.
Men först måste värmeskyddet ovanför startmotorn demonteras, vilket man måste under bilen för att göra.
Sen sitter då som sagt under grenröret och skruvas bort uppifrån genom att först ta bort luftburken/vika den åt sidan.
Men först måste värmeskyddet ovanför startmotorn demonteras, vilket man måste under bilen för att göra.
Daniel S
Renault Laguna -98
Renault Laguna -98
- t80196
- Forumpolis
- Firstname: Mats
- Surname: Grimme
Kolla så att startmotorn är jordad ordentligt, kan vara ett brott på jordflätan, då behöver du inte byta startmotor.
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.
Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
Gillar mest gammelbilar.
Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget