Byta alla tändspolar?
Moderator: Forumpolisen
Byta alla tändspolar?
Har precis bytt en tändspole och blivit fattigare. Eftersom det verkar vara en stor risk att fler ska gå sönder och man inte gärna vill att det ska ske på långkörningar, är det då att rekommendera att byta alla? Bilen ska ändå in på service om 5 mån, kanske lika bra att passa på då? Jag är ägare nr 3 och vet inte om tidigare ägare bytt någon. Hur länge ska de hålla? Bilen har gått 9700 mil.
Verkstaden tyckte att jag skulle byta de efterhand som de gick sönder. Dock inte kul om de går sönder 50 mil hemifrån.
Verkstaden tyckte att jag skulle byta de efterhand som de gick sönder. Dock inte kul om de går sönder 50 mil hemifrån.
Mårten Bäck
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Re: Byta alla tändspolar?
Du blev antagligen fattigare än du behövde eftersom du köpte väl av volvo ??
låter som du tror att allt håller i evighet, själv hade jag bytt på dom tre bakre på en gång..
låter som du tror att allt håller i evighet, själv hade jag bytt på dom tre bakre på en gång..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Byta alla tändspolar?
Nej, jag tror inte allt håller i evighet, därför tänkte jag beställa av autofrance imorgon så jag har och byta de främre själv (verkar vara lätt) och byta de andra två när jag gör service nästa gång.
Jag köpte inte av volvo utan verkstaden jag lämnade bilen till och de säger att de har ej original men kvalitetsprodukter (ungefär som mekonomen). De tog 1000 kr för tändspolen, dyrt!
Jag köpte inte av volvo utan verkstaden jag lämnade bilen till och de säger att de har ej original men kvalitetsprodukter (ungefär som mekonomen). De tog 1000 kr för tändspolen, dyrt!
Mårten Bäck
Laguna V6 sedan. 2002.
Laguna V6 sedan. 2002.