Luftning Laguna -96 problem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
musikpolisen
Posts: 10
Joined: 08 Nov 2009, 21:38

Luftning Laguna -96 problem

Post by musikpolisen »

Fyllde på fräsch Elfglykol idag efter att ha tömt hela systemet. När jag fyllde på gick det först i ca 4 liter. Sedan körde jag igång motorn och öppnade luftningsnippeln och lät kärlet där man fyller på glykol stå öppet. När jag låtit motorn gå varm luftade jag ur och fyllde på ett par liter till. Efter det så lämnade jag bilen en stund att gå på tomgång. När jag återvänder formligen forsar det glykol ur påfyllningskärlet öppning, det var precis som att det var kompression i kylsystemet. Kan detta verkligen ha varit luft som bara inte hadde luftats ur?
Per Wiklund Rickleå
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Luftning Laguna -96 problem

Post by Dennis »

Ja visst var det en luftficka som gjorde att det svämmade över. måste lufta värmeslangarna och trycksidan på kylaren.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
musikpolisen
Posts: 10
Joined: 08 Nov 2009, 21:38

Re: Luftning Laguna -96 problem

Post by musikpolisen »

Hur gör jag det?
Per Wiklund Rickleå
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Luftning Laguna -96 problem

Post by Dennis »

Genom avluftningsnipplarna. Med stillastående motor. sedan varmkör så cirkulation finns i kylaren, känns att det blir varmt på lamellpaketet.
Last edited by Dennis on 20 Nov 2009, 19:59, edited 1 time in total.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
musikpolisen
Posts: 10
Joined: 08 Nov 2009, 21:38

Re: Luftning Laguna -96 problem

Post by musikpolisen »

finns det fler än en hittar bara åt den som sitter på slangarna som går in till värmepaketet. föresten skall man ha motorn igång när man luftar?
Per Wiklund Rickleå
Post Reply