Laguna II Stötig
Moderator: Forumpolisen
Laguna II Stötig
Hej.
Är det någon annan som har uppmärksammat att eran laguna II är väldigt stötig?
Jag tycker att man känner minsta lilla ojämnhet, Skarv, Gupp i asfalten.
Ja det är nästan så att man kan tro att det är stummonterat chassie.
Självklart har jag provat byta ut dämparna runt om.
Har även kollat att fjädarna är hel, Men kan dessa bli så utmattade att den till slut börjar kännas stötig?
Mvh David
Är det någon annan som har uppmärksammat att eran laguna II är väldigt stötig?
Jag tycker att man känner minsta lilla ojämnhet, Skarv, Gupp i asfalten.
Ja det är nästan så att man kan tro att det är stummonterat chassie.
Självklart har jag provat byta ut dämparna runt om.
Har även kollat att fjädarna är hel, Men kan dessa bli så utmattade att den till slut börjar kännas stötig?
Mvh David
David Birgersson
Re: Laguna II Stötig
Bakvagnsbussningarna
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
glapp i framvagn?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nej inte det, Har bytt alla styrstag, styrleder och spindelleder
David Birgersson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Kan du förklara hur stötigheten upplevs? Låter det mycket? Känns det i ratten? Känns det i sätet? Var känns det mest, (i hjärtat)?
___
Däcken Slitna eller nått kinakvalitet?
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Dum fråga kanske, men har den varit bättre och sedan blivit stötig eller har du redan från början tyckt att den varit stötig? Visst klonkar och skakar min ibland men det tror jag man får räkna med. Jämför jag med kompisens nya Audi A5 så går den som en stridsvagn över ojämnheter och det känns överlag som att saker och ting sitter fast, inte känslan av att instrumentbrädan ska lossna (okej, överdriver lite...). Dvs Renaulten är ingen deluxebil...
Mårten Bäck
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Laguna V6 sedan. 2002.
Ägd sedan 7800 mil. Nu 9800 mil. Bytt kamrem, 1 tändspole, smörjt elhissar, bussningar bak, länkarm, styrled.
Ska försöka göra mitt bästa genom att förklara.
Det känns precis som det är Karossen är stummonterad i chassiet vid mindre ojämnheter i vägen som t.ex. vägskarvar, gupp osv.
Det jag har funderat på lite är just detta med fjädrarna till dämparna.
Kan dessa bli så pass utmattade att den känns stötig?
Då jag har bytt allting istort sett förutom fjädarna så börjar jag vara lur på att det är nått fel där. Hur vanligt är det att fjädarna blir utmattade?
det sitter även en vit markering på fjädrarna, spelar det någon roll hur fjädarna står i "fjäderkopparna" ?
Ja när man har sämst minne, Tycker man har haft problem med bilen sedan man köpt den så att man har stört sej på diverse andra fel så man har inte tänkt så mkt på det. Men nu när framvagnen och bakvagnen sitter fast då stör man sej på att det känns som att man ibland kör runt en tegelsten
Det känns precis som det är Karossen är stummonterad i chassiet vid mindre ojämnheter i vägen som t.ex. vägskarvar, gupp osv.
Det jag har funderat på lite är just detta med fjädrarna till dämparna.
Kan dessa bli så pass utmattade att den känns stötig?
Då jag har bytt allting istort sett förutom fjädarna så börjar jag vara lur på att det är nått fel där. Hur vanligt är det att fjädarna blir utmattade?
det sitter även en vit markering på fjädrarna, spelar det någon roll hur fjädarna står i "fjäderkopparna" ?
Ja när man har sämst minne, Tycker man har haft problem med bilen sedan man köpt den så att man har stört sej på diverse andra fel så man har inte tänkt så mkt på det. Men nu när framvagnen och bakvagnen sitter fast då stör man sej på att det känns som att man ibland kör runt en tegelsten
David Birgersson