RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
Re:
Det slog mig just att när jag körde på strippen i Malmö med min första 19 så satte jag en tid på 10.5.. kommer inte ihåg sluthastighet.. Men det är ganska inressant med tanke på viktskillnaden.. Jag hade full inredning, dock inte baslåda eller reservhjul vid körningen..Tony wrote: men 10.33 113.97Km klarade jag.. så det tar iaf mindre än 200m att komma upp i motorvägsfart..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Tack..! dom satt på bilen när jag köpte den.Ken J wrote:Tja Tony, riktigt fin renault du har funderade på dom vita baklamporna du har,
vad fick du betala för dom?
Mvh Ken J
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Re:
jo jag hade nog fått en bra mycket bättre tid om jag kört på samma ställe, det spann när man gasade på 1an och lite på 2an.Joakim16v wrote:Det slog mig just att när jag körde på strippen i Malmö med min första 19 så satte jag en tid på 10.5.. kommer inte ihåg sluthastighet.. Men det är ganska inressant med tanke på viktskillnaden.. Jag hade full inredning, dock inte baslåda eller reservhjul vid körningen..Tony wrote: men 10.33 113.97Km klarade jag.. så det tar iaf mindre än 200m att komma upp i motorvägsfart..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Jo strippen i malmö är ganska klistrig, så det är kanske lättare att göra en bra start där..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
ja säkert mycket bättre än gammal hal asfalt i ett industriområde..Joakim16v wrote:Jo strippen i malmö är ganska klistrig, så det är kanske lättare att göra en bra start där..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
http://www.performanceenginecomponents. ... ?id=250353
vem kan tänkas göra dessa i Sverige "imported from sweden"
Blir nog både smidda kolvar och stakar i motorn, sedan sätter turbon stopp för mer än 300hk
vem kan tänkas göra dessa i Sverige "imported from sweden"
Blir nog både smidda kolvar och stakar i motorn, sedan sätter turbon stopp för mer än 300hk
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Ja det var ju intressant, får kolla med Mattias
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Beställt turbogrenrör 149 € nytt har sett priser mellan 189-300£ innan BILLIGT som fan... var tydligen introduktionspris på den firman .... tänk vad man kan hitta när man letar efter short shift.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Roligt projekt fint detdär med grenröret du... fick du tag i någon shortshift eller blev det bara grenrör?
Lycka till i framtiden
Lycka till i framtiden
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Ja det skall bli roligt, har bara så svårt för att göra något budget iaf när det gäller vissa saker Det blev inte spaken bara leden som sitter vid växellådan,den skulle minska med 30% bara den,, kan svetsa om spaken själv så blir det samma som den andra spaken bara inte så blingigt och det gör inget om man sparar 2000kr på en växelspak dom kan man lägga på H profilsstakar isället.. känns viktigare än en kromad dildo ...Alpine Linus wrote:Roligt projekt fint detdär med grenröret du... fick du tag i någon shortshift eller blev det bara grenrör?
Lycka till i framtiden
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Kallar jag service
Hello Tony,
Thank you for your order!
The parts are in stock and will be shipped to you on monday.
If you have any questions please let me know.
Kind regards,
Maurice
MB Car Performance
Hello Tony,
Thank you for your order!
The parts are in stock and will be shipped to you on monday.
If you have any questions please let me know.
Kind regards,
Maurice
MB Car Performance
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Nu har du väl handlat på fel ställe Är väl inget bombplan med siktes stjärna där fram du har? Eller står det för "Maskulin Best"Tony wrote:Kallar jag service
MB Car Performance
Tycker visst du skulle haft den där chromade dildon!! hihi...
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
HahaDennis wrote:Nu har du väl handlat på fel ställe Är väl inget bombplan med siktes stjärna där fram du har? Eller står det för "Maskulin Best"Tony wrote:Kallar jag service
MB Car Performance
Tycker visst du skulle haft den där chromade dildon!! hihi...
Dom heter Maurice och Bert
avstår nog dildon iaf går inte fortare för det..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
Ja du får 4 styva stakar i den ialla fall (H-profil)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY blivande 16vT
mjo... lättare att bygga om spaken än leden
2000kr för en jävla spak vissa kan ta betalt
håller med dennis... räcker med 4 styva stakar
Vill ha pengar till att fixa iordning Alpinen nu
2000kr för en jävla spak vissa kan ta betalt
håller med dennis... räcker med 4 styva stakar
Vill ha pengar till att fixa iordning Alpinen nu
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo