R19 -94 1.7 Motorn bara dog
Moderator: Forumpolisen
Re: R19 -94 1.7 Motorn bara dog
Har du tändning (prova med ett löst tändstift som du jordar)? Surrar beninpumpen när du vrider på tändningen? På min var det tändspolen när den gjorde så, men då har du ju alltså ingen tändning...
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
Laguna III 1,5 DCI -10
På 19 sitter det en lucka i bagageutrymmet, under den sitter nivågivaren till tankmätaren. Bensinpumpen sitter i ett hål intill. Går inte få ut utan att ta ner tanken eller, som vissa gör, våldföra sig på plåten i bagageutrymmet.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
När du vrider på tändningen, innan startmotorn går in så ska bränslepumpen gå ett par sekunder. Det ska gå att höra. Om du inte hör det öppna upp ner till tanken (lyft på gummilocket till tankgivaren) och be någon vrida på, utan att starta. Låter det inget skulle det kunna vara fel på reläet till pumpen.
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
är kamremmen hel ??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Kollade ikväll i mörkret o såg ingen gnista på tändstift.
Färddatorn lyser " Kör till verkstad ". Kom efter jag testat om det gick ström till tändspolen. Det gjorde det. Synd att man inte kan vrida på nyckeln på några meters håll. När man e ensam alltså.
Var sitter pump relät i bilen ?
Mvh
Färddatorn lyser " Kör till verkstad ". Kom efter jag testat om det gick ström till tändspolen. Det gjorde det. Synd att man inte kan vrida på nyckeln på några meters håll. När man e ensam alltså.
Var sitter pump relät i bilen ?
Mvh
Hur menar du? De färddatorer jag har sett på 19 har inte den funktionen.. Eller menar du check engine lampan?ofan wrote:Färddatorn lyser " Kör till verkstad ".
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
Hej
Färddatorn visar en bild av en bil och pilar som pekar mot något som jag uppfattar som en Renaultverkstad.
Den blinkar detta svagt nu också fast nyckeln är uttagen.
Jag misstänker att det ät tändspolen, men jag kan ju inte heller höra bensinpumpen. Så jag börjar ge upp. Har dessutom jäkligt ont i ryggen idag efter 4 timmar böjd över motorn i går. (Det blåste o var svinkallt )
Får nog ringa nån verkstad.
Mvh
Färddatorn visar en bild av en bil och pilar som pekar mot något som jag uppfattar som en Renaultverkstad.
Den blinkar detta svagt nu också fast nyckeln är uttagen.
Jag misstänker att det ät tändspolen, men jag kan ju inte heller höra bensinpumpen. Så jag börjar ge upp. Har dessutom jäkligt ont i ryggen idag efter 4 timmar böjd över motorn i går. (Det blåste o var svinkallt )
Får nog ringa nån verkstad.
Mvh
Jag tror den visar kvarvarande sträcka till nästa tankning eller liknande.. Men om den blinkar betyder det bara att den har varit strömlös.. Nollställ den så kommer färddatorn återgå till normalläge..
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
Hej
Försökte nollställa den men det gick inte. Men pilen var mot Bensinpump.
Har bogserat upp den till en verkstad. Så imorron får jag besked om hur många tusenlappar som ryker. Jag medelar om felet
Mvh
Försökte nollställa den men det gick inte. Men pilen var mot Bensinpump.
Har bogserat upp den till en verkstad. Så imorron får jag besked om hur många tusenlappar som ryker. Jag medelar om felet
Mvh
Hej
Nu är bilen på verkstad. Dom ringde o sa att det var nån "startspärr" som antagligen slagit till. Så nu letar dom efter den. Det här känns inte bra. Men vi får väl se vad som händer.
Mvh
Nu är bilen på verkstad. Dom ringde o sa att det var nån "startspärr" som antagligen slagit till. Så nu letar dom efter den. Det här känns inte bra. Men vi får väl se vad som händer.
Mvh
Hmm.. vad är det för årsmodell? Jag har visserligen bara haft 92 och 93, men det var både ph1&2 ingen hade startspärr.. Enda jag har sett det på var mammas cab, 97a..
Om det är startspärr ska det väl finnas en blinkande lampa i instrumentpanelen när den är aktiverad och om den fungerar ska man låsa och låsa upp med fjärren INTE nyckeln..
Om det är startspärr ska det väl finnas en blinkande lampa i instrumentpanelen när den är aktiverad och om den fungerar ska man låsa och låsa upp med fjärren INTE nyckeln..
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm
-94 står i topic..Joakim16v wrote:Hmm.. vad är det för årsmodell? Jag har visserligen bara haft 92 och 93, men det var både ph1&2 ingen hade startspärr.. Enda jag har sett det på var mammas cab, 97a..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
HEJ
Frågan är om man kan koppla bort startspärren manuellt ?
Och var den sitter isåfall ?
Mvh
Mvh
inbyggd i bilens styrsystem....ofan wrote:HEJ
Mvh
Finns ingen på en 94'a om det inte är något eftermonterat klipp o klistra sk*t.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem