Bultindelning kopplingskåpa
Moderator: Forumpolisen
Bultindelning kopplingskåpa
Hej!
Vilka renaultmotorer har samma bultindelning mot kopplingskåpan?
Passar tex en volvo 44o motor i en R8 osv?
Vilka renaultmotorer har samma bultindelning mot kopplingskåpan?
Passar tex en volvo 44o motor i en R8 osv?
Per Ferm
Re: Bultindelning kopplingskåpa
R8 kåpa passar alla motorer från R8 familjen d.v.s R12, R10, R6, Volvo 343 R5 Vissa tvingo och nyare R5 or. (även såklart R5 alpinemotorena)
Dessa motorer finns med vattenpumpen på olika sidor av motorn så tex R5 så måste man ta ut ett hål för remskivan i Kopplingskåpan
440 Turbomotor passar inte på R8 kåpa
Vill du åka turbomotor i R8 så är det motorer från R5 GT turbo samt 5 alpine turbo som du skall ha
Vad har du tänkt för projekt?
Dessa motorer finns med vattenpumpen på olika sidor av motorn så tex R5 så måste man ta ut ett hål för remskivan i Kopplingskåpan
440 Turbomotor passar inte på R8 kåpa
Vill du åka turbomotor i R8 så är det motorer från R5 GT turbo samt 5 alpine turbo som du skall ha
Vad har du tänkt för projekt?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Bultindelning kopplingskåpa
Jag har en Ford Escort LX dvs den som tillverkades i Brasilien med renaultmotor. Den är lite slö och delarna växer inte på träd. Men tydligen så ska B14 från Volvo 340 passa. Men det vore ju smidigt om en 440 motor passade.
Så jag försöker fråga mig fram. Men ställer man för konstiga frågor så får man inga svar, därför började jag lite lätt
Så egentligen vilja veta vad som passar där det suttit en Ford CHT(som är fords namn på motorn)?
Så jag försöker fråga mig fram. Men ställer man för konstiga frågor så får man inga svar, därför började jag lite lätt
Så egentligen vilja veta vad som passar där det suttit en Ford CHT(som är fords namn på motorn)?
Per Ferm
Re: Bultindelning kopplingskåpa
Har hört talas om den motorn och den är ju något sort derivat av en renaultmotor för att få 1600 kubik så tror jag den både borrades om gavs längre slaglängd (en renaultmotor har redan från börgan rätt så lång slaglängd så ford motorn borde inte vara något under i varvvillighet )
jag vet inte om fordmotorn och renault motorn har samma bultdelning mot kopplingskåpan men antar det och isf är det det motorer från bilar radade upp ovan.
Men du kan säkert modda kopplingskåpan så du får dit något annat men kanske inte är helt enkelt
jag vet inte om fordmotorn och renault motorn har samma bultdelning mot kopplingskåpan men antar det och isf är det det motorer från bilar radade upp ovan.
Men du kan säkert modda kopplingskåpan så du får dit något annat men kanske inte är helt enkelt
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.