Batterilampa CLIO!
Moderator: Forumpolisen
Batterilampa CLIO!
När man sätter i nyckel och vrider till läget precis innan motorn startar så släcks alla lampor utom batterilampan på instrumentpanelen. Ska det va så ? eller betyder det att batteriet är dåligt. Sen när man startar släcks lampan.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013
Konstigt att allt slocknar.. Men batterilampan ska i alla fall lysa vid tändningsläge om motorn inte går.. På min bil brukar abssystemet göra självkontroll vilket lyser, och på bilar med halvljusautomatik borde det gå igång också.. handbromslampan borde lysa om den är dragen.. Oljelampan är jag nästan säker på att den också lyser pga inget tryck i motorn..
Men det är på min gamla 21a..
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Batterilampan lyser som du säger och släcks när motor går igång så då är det som det ska?Joakim16v wrote:Konstigt att allt slocknar.. Men batterilampan ska i alla fall lysa vid tändningsläge om motorn inte går.. På min bil brukar abssystemet göra självkontroll vilket lyser, och på bilar med halvljusautomatik borde det gå igång också.. handbroms borde lysa om den är dragen.. Oljelampan är jag nästan säker på att den också lyser pga inget tryck i motorn..
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Renault Clio IV 2013