Megane'97 går ej igång på alla cylindrarna när den är varm
Moderator: Forumpolisen
Megane'97 går ej igång på alla cylindrarna när den är varm
Om jag startar bilen kall så går den bra.
Kör en sträcka så den blir varm. Stänger av motorn, och sedan startar igen. Så går det bra.
Däremot om jag låter bilen stå avstängd i kanske 10min-60min eller så. Så startar den ej på alla cylindrar. Det tycks inte spela någon roll om jag jag gasar på aningen, den vaknar ändå inte till. Det luktar bensin gör det till en början.
Är det någon som känner igen den här symptomen och skulle kunna tipsa om något?
Min bil är en Renault Megane '97:a med 1.6 liters motor. K7M tror jag den heter. 8 ventiler.
Sedan undrar jag om någon har kopplingschema till fjärrkontrollmottagaren?
Jag har nu konstaterat med 100%:ig säkerhet att den är trasig.
Min misstanke är att det är nån kondensator som är trasig. Men jag vet inte vad de ytmonterade kondingarna är för ena.
Sätter jag fingret mot dem, så fungerar den. Släpper jag fingret, så fungerar den ej. Så det känns som om bara jag tillför lite mer kapacitans går det bra.
Vad kostar en ny mottagare annars?
/Benjamin
Kör en sträcka så den blir varm. Stänger av motorn, och sedan startar igen. Så går det bra.
Däremot om jag låter bilen stå avstängd i kanske 10min-60min eller så. Så startar den ej på alla cylindrar. Det tycks inte spela någon roll om jag jag gasar på aningen, den vaknar ändå inte till. Det luktar bensin gör det till en början.
Är det någon som känner igen den här symptomen och skulle kunna tipsa om något?
Min bil är en Renault Megane '97:a med 1.6 liters motor. K7M tror jag den heter. 8 ventiler.
Sedan undrar jag om någon har kopplingschema till fjärrkontrollmottagaren?
Jag har nu konstaterat med 100%:ig säkerhet att den är trasig.
Min misstanke är att det är nån kondensator som är trasig. Men jag vet inte vad de ytmonterade kondingarna är för ena.
Sätter jag fingret mot dem, så fungerar den. Släpper jag fingret, så fungerar den ej. Så det känns som om bara jag tillför lite mer kapacitans går det bra.
Vad kostar en ny mottagare annars?
/Benjamin