Renault clio har stått 3 månader. kärvande bromsar :|
Moderator: Forumpolisen
Renault clio har stått 3 månader. kärvande bromsar :|
drog igång vinterbilen idag. en renault clio 1,2 16V 03:a efter 3 månader. den har stått ute 2 månader och i garage 1 månad. idag på premiärturen så märkte man direkt efter första inbromsningen att det lät och att bromsarna tog väldigt dåligt.
var ute och bromsade hårt några ggr och har vart ute en del idag och bromsat. det har blivit mkt bättre men långt ifrån som det har varit. om jag är ute och kör nån vecka kommer det att bli bra automatiskt eller ska jag ta loss varje hjul och köra med kofoten och köra fram och tillbaka med olja? har läst att bromsoken brukar kärva när bilen stått.
mvh erik
var ute och bromsade hårt några ggr och har vart ute en del idag och bromsat. det har blivit mkt bättre men långt ifrån som det har varit. om jag är ute och kör nån vecka kommer det att bli bra automatiskt eller ska jag ta loss varje hjul och köra med kofoten och köra fram och tillbaka med olja? har läst att bromsoken brukar kärva när bilen stått.
mvh erik
Erik Svensson
Re: Renault clio har stått 3 månader. kärvande bromsar :|
olja inte bromsarna,det blir inte bra,men tryck in kolvarna och rör på okenSvenss0n wrote:drog igång vinterbilen idag. en renault clio 1,2 16V 03:a efter 3 månader. den har stått ute 2 månader och i garage 1 månad. idag på premiärturen så märkte man direkt efter första inbromsningen att det lät och att bromsarna tog väldigt dåligt.
mvh erik
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
tog av däcken idag fram och man ser att det är en del rost på skivorna och att bromsen har tagit på vissa ställen. är renaults bromsar såhär alltid eller är det för att den stått ute och inne i sommar 3 månder? bra att veta till framtiden. .
i början tog bromsarna inte alls och lät en hel del och bilen bulrade när man bromsade. nu efter idag känns det enbart om jag brimsar hårt i hög fart så det har blivit bättre. imorgon tar jag fram kofoten och kör lite på bromsarna.
mvh erik
i början tog bromsarna inte alls och lät en hel del och bilen bulrade när man bromsade. nu efter idag känns det enbart om jag brimsar hårt i hög fart så det har blivit bättre. imorgon tar jag fram kofoten och kör lite på bromsarna.
mvh erik
Erik Svensson
Låter ju begåvatSvenss0n wrote: imorgon tar jag fram kofoten och kör lite på bromsarna.
mvh erik
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
hehe jag menade inte rikitgt så. menade att jag motionerar bromsarna så att jag trycker ut dom och in dom med kofoten så gör man det så kanske dom är med i matchen igenDennis wrote:Låter ju begåvatSvenss0n wrote: imorgon tar jag fram kofoten och kör lite på bromsarna.
mvh erik
tack för alla svar. ska ut å bromsa som fan idag igen innan jag börjar felsöka.
Erik Svensson