AC Clio -99

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
joni united
Posts: 12
Joined: 11 Jan 2006, 18:24
Location: Malmö

AC Clio -99

Post by joni united »

Hej

Jag har en Clio 1,4 där AC:n mycket lägligt lagt av :( När jag trycker på AC-kanppen så känner man inte att kompressorn går i gång som jag gjorde innan. Jag har gjort lite okulär felsökning (letat efter lösa kablar), men finns det någon mer man kan göra eller är det bara att lämna in till närmsta verkstad?

Tack på förhand

Johan
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

startar inte om trycket är för lågt i systemet... bäst att lämna in..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
matjo690
Posts: 269
Joined: 13 Apr 2008, 20:33
Location: Boden

Post by matjo690 »

Precis, troligen slut i systemet...fyll på ch läckagetesta, 2-3000 kr om inget läckage.
Mattias Josefsson
Laguna III 1,5 DCI -10
joni united
Posts: 12
Joined: 11 Jan 2006, 18:24
Location: Malmö

Re: AC Clio -99

Post by joni united »

I somras lämnade jag in bilen och mycket riktigt var det inget kylmedel kvar i systemet. Det hade läckt ut vid kompressorn, p.g.a att jag inte kört AC:n minst 10 minuter varje månad om året, så hade packningen gått sönder enligt mekanikern. Tyvärr har kompressorn börjat vina som tusan när allt kylmedel är ute, vilket inte är så lämpligt nu när jag ska försöka sälja bilen för att köpa kombi :( Finns ju en möjlighet att sätta dit en begangnad, men enligt samma mekaniker så är det inte så bra om kompressron legat förlänge oanvänd, någon som har erfarenhet av detta?

/Johan
Johan

Clio 1,4 -00
Post Reply