ABS lampa, återställa?
Moderator: Forumpolisen
ABS lampa, återställa?
Detta gäller min Megane -00 kombi 1.4 16v
Sen jag repade damasken vänster fram så började ABS lampan lysa dagen efter. Det var mycket fett som hade läckt ut där från när damasken var lös. Rengjorde och kollade att allt var OK. Kransen verkar sitta rätt, givare också.
Men nu lyser jämt abs lampan direkt jag startar bilen. Jag misstänker att den har gått in i något läge där man blir tvungen att ha verkstan att "återställa" den.
Finns det något knep för detta? Eller är det något som hänt med givaren?
Även fast abs inte funkar, går bilen genom besiktningen?
Sen jag repade damasken vänster fram så började ABS lampan lysa dagen efter. Det var mycket fett som hade läckt ut där från när damasken var lös. Rengjorde och kollade att allt var OK. Kransen verkar sitta rätt, givare också.
Men nu lyser jämt abs lampan direkt jag startar bilen. Jag misstänker att den har gått in i något läge där man blir tvungen att ha verkstan att "återställa" den.
Finns det något knep för detta? Eller är det något som hänt med givaren?
Även fast abs inte funkar, går bilen genom besiktningen?
Martin Norrsken
Det kommer och går fortfarande; inget fel har hittats, men jag misstänker att det har något med spänningen att göra, om bilen stått ett tag, så tänds det, och efter ha kört någon km så slocknar det, och sen är det bra igen...
Nåt man får leva med Verkstan sa att det kunde vara ett misstänkt glapp i instrumentpanelen (ärgad kontakt).
Nåt man får leva med Verkstan sa att det kunde vara ett misstänkt glapp i instrumentpanelen (ärgad kontakt).
Michael Wu
Renault Megane 1.4e 1999B (Facelift + paket)
Renault Megane 1.4e 1999B (Facelift + paket)