Problem med nyckel/startspärr Megane 97:a
Moderator: Forumpolisen
Problem med nyckel/startspärr Megane 97:a
Jag har en Megane -97:a som jag har problem med nyckelarna. Har nyligen bytt batterier i båda nycklarna och fick då båda att fungera, ett tag i alla fall. Nu är en helt stendöd. Tycker båda nycklarna är lite bråkiga när man ska låsa upp genom att trycka på knappen. Ofta så får jag låsa upp med nyckeln för att sedan slå av startspärren när jag är inne i bilen. Någon som har nått bra tips vad jag kan göra? Beställa en ny nyckel kostar väl en del eller? Kan man koppla bort startspärren annars? Blev så jäkla less när nyckeln slutade att fungera när jag skulle hem ifrån jobbet. Blev tvungen att ringa tjejen så hon kom med den andra nyckeln....
/Niklas
/Niklas
Niklas Larsson
Re: Problem med nyckel/startspärr Megane 97:a
Tjenare du måste koda om nycklarna och beställa en ny kod på din renault verkstad,det finns hur man gör när man har fått en ny kod någon stans här,men vet inte vart det var.MVH:Larsa`s[/quote]nila78 wrote:Jag har en Megane -97:a som jag har problem med nyckelarna. Har nyligen bytt batterier i båda nycklarna och fick då båda att fungera, ett tag i alla fall. Nu är en helt stendöd. Tycker båda nycklarna är lite bråkiga när man ska låsa upp genom att trycka på knappen. Ofta så får jag låsa upp med nyckeln för att sedan slå av startspärren när jag är inne i bilen. Någon som har nått bra tips vad jag kan göra? Beställa en ny nyckel kostar väl en del eller? Kan man koppla bort startspärren annars? Blev så jäkla less när nyckeln slutade att fungera när jag skulle hem ifrån jobbet. Blev tvungen att ringa tjejen så hon kom med den andra nyckeln....
/Niklas
Lars-jonas walkeapää