Glödstift byte.....?
Moderator: Forumpolisen
Glödstift byte.....?
Tjo!
Ska byta glödstift på min Renault Kangoo 99 1.9d
Tänkte köpa dom på biltema när jag ändå ska åka förbi där en runda men såg på deras hemsida att de hade till alla andra förutom KANGOO.
Någon som vet Kangoo har samma glödstift som t.e.x Master eller Traffic?
Tar gärna emot tips om hur jag byter de med
Daniel
Ska byta glödstift på min Renault Kangoo 99 1.9d
Tänkte köpa dom på biltema när jag ändå ska åka förbi där en runda men såg på deras hemsida att de hade till alla andra förutom KANGOO.
Någon som vet Kangoo har samma glödstift som t.e.x Master eller Traffic?
Tar gärna emot tips om hur jag byter de med
Daniel
Daniel Ohlsson
Jag bytte nyligen glödstift på min Laguna -00 1.9dTi..
Det var skitenkelt. Satte dit biltema varianten som funkar kalas.
Dock så skillde dom mot mina original som har sån anslutning som man trycker på och biltemas hade gänga, men det gick med originalkontaktdonen ändå på biltema stiften.
10mm långhylsa går det åt för jobbet, varken mer eller mindre..
Mvh Kim
Dock så skillde dom mot mina original som har sån anslutning som man trycker på och biltemas hade gänga, men det gick med originalkontaktdonen ändå på biltema stiften.
Mvh Kim
Kim Dagerud
"Glödstiftsvarianten MED gänga"Dagerud wrote:Jag bytte nyligen glödstift på min Laguna -00 1.9dTi..
Mvh Kim
Vill inte vara dum men hur tänker du fästa kablarna som ska spännas fast med muttern? 2st kablar med =O kabelsko sitter inte så bra utan...
Ha en trevlig helg!
Mikael Mathisen