Jag tänkte montera motorn i min R5 GTE men nu blir det inte så, har moddat kringutrustning lite så att bilprovningen inte kan se någon som helst skillnad.
Topplocket löst så en sotningssats och kamrem behövs, men nu kan man ju porta om man vill, har även en F3r topp liggande som är portad
Alltså en 2,0l 8v motor 115hk original




Grenröret från en R5gte moddat och portat då 2litern har annan fläns



insugsröret moddat med gasspjäll från laguna1 2,08v med tps från Gte.
orginal tv det nya över 50%större..

cat cams trimcam 5500811 passar 1,7 1,8 2,0 8v motorer ny bara upppackad
◄
5500811
►
INTAKE EXHAUST
clearance [cl] 0.20mm 0.20mm
duration [0.1mm+cl] 278° 278°
duration [1.0mm+cl] 244° 244°
valve lift [cl=0] 10.60mm 10.60mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110° followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 12/52° 52/12° retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 2.45mm 2.45mm springs: O.E.M.
(kolla nockarna, lite mer öppet )

galvad framvagnsbalk även bärarmarna

M3 backspeglar från Gttuning bygda till R5 orginal spegelinställning passar.

Takvinge från Gttuning, ny men har tyvärr ett trasigt fäste

En 2,0 8v har samma vrid och effekt som en orginal GT Turbo, så med trimkam kan det bara bli roligare,

och motorn ser precis ut som orginal Gte R19 txe motor fast mer effekt ,helt omöjligt att se skillnaden om man flyttar motorplåten..
Motor 3000kr inkl grenrör insug+ extra topp
Kam 1200kr
speglar 400kr
vinge 400kr
Framvagn 500kr
Har även viktade 4** turbo kolvar och stakar om man vill bygga om en Gte,txe motor
lr Bud
076-1154352 Tony