R19 -90 batteri? foto under huven?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Cosanova

R19 -90 batteri? foto under huven?

Post by Cosanova »

Jag krockade min kära nyinköpta R19 TXE från 1990 nyligen och den har stått utomhus med en huv som inte kan låsas (p g a krocken). Imorse när jag gick ut för att kolla in bilen inför reparation på lördag (jag har fixat ny huv och frontplåten ska böjas till lite bara) märkte jag att någon trevlig typ passat på att sno batteriet! De passade också på att sno batterikablarna verkar det som.

Jag är helt nybörjare (lite därför jag köpte en så billig bil) och minns inte hur det såg ut under huven och vad det är jag ska göra nåt åt.
Nu undrar jag om nån har en bild under huven, som du kan maila eller en länk till en bild så att jag vet vad det är som saknas och var det ska sitta när jag skaffat det. Vart fäster batterikablarna och var under huven ska batteriet placeras?

mkt tacksam för svar.
Tomas Jonsson - Örebro
fullständigt okunnig, men intresserad...
Joakim16v

Post by Joakim16v »

Batteriet sitter under en plastbit i diket mellan motorrum och kupé på passagerarsidan.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

hur vet du att batteriet är stulet om du inte vet var det skall sitta...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Cosanova

Okunnig

Post by Cosanova »

Jag visste ju som sagt inte var det skulle sitta, det var därför jag frågade. När jag kollade på rätt plats så satt det där. Inget stulet, som tur är. tyvärr har jag en del kvar att göra med frontplåten som blivit tillbucklad i krocken. vet inte riktigt hur jag ska rikta iordning den.
Tomas Jonsson - Örebro
fullständigt okunnig, men intresserad...
Tony
Forumpolis

Re: Okunnig

Post by Tony »

Cosanova wrote:Jag visste ju som sagt inte var det skulle sitta, det var därför jag frågade. När jag kollade på rätt plats så satt det där. Inget stulet, som tur är. tyvärr har jag en del kvar att göra med frontplåten som blivit tillbucklad i krocken. vet inte riktigt hur jag ska rikta iordning den.
Men du skrev att det var stulet :D det var ju tur att det satt kvar, lycka till..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply