Throttle body = spjällhus ?
Moderator: Forumpolisen
Throttle body = spjällhus ?
Dags att mjölka lite kunskap från detta forum igen!
- Är det engelska/amerikanska "throttle body" samma som det svenska "spjällhus"?
- Vad kan göra att spjällhuset sotar igen?
- Är det en komplicerad manöver att rengöra spjällhuset själv?
Tacksam för svar!
- Är det engelska/amerikanska "throttle body" samma som det svenska "spjällhus"?
- Vad kan göra att spjällhuset sotar igen?
- Är det en komplicerad manöver att rengöra spjällhuset själv?
Tacksam för svar!
Anders Gyll : Göteborg
Re: Throttle body = spjällhus ?
eeyore wrote:
- Är det engelska/amerikanska "throttle body" samma som det svenska "spjällhus"? = JEPP
- Vad kan göra att spjällhuset sotar igen?= Hur stort hål är det nu för dig ? 0mm-> 5mm?
- Är det en komplicerad manöver att rengöra spjällhuset själv? = Blå overall fodras med Renault logga på ryggen...lite E85 och pensel fixar du drt
Tacksam för svar!
Jo, så ser ju kunskapsstegen ut för en hemma-mek utan grunderfarenhet:
1) man lär sig att Throttle Body = spjällhus
2) man lär sig städa i ovan nämnda spjällhus
3) sen är man redo att byta kamremmen på egen hand!
...eller inte.
Skämt åsido, jag får info om att man efter rengör av spjällhuset på en motor av modernt snitt måste kalibrera om härligheten. Sant eller inte, det vet jag inte.
Vidare så lyckades du inte svara på frågan om vad som kan vara egentliga orsaken till ett igensotat spjällhus.
1) man lär sig att Throttle Body = spjällhus
2) man lär sig städa i ovan nämnda spjällhus
3) sen är man redo att byta kamremmen på egen hand!
...eller inte.
Skämt åsido, jag får info om att man efter rengör av spjällhuset på en motor av modernt snitt måste kalibrera om härligheten. Sant eller inte, det vet jag inte.
Vidare så lyckades du inte svara på frågan om vad som kan vara egentliga orsaken till ett igensotat spjällhus.
Anders Gyll : Göteborg