Missljud fram R19
Moderator: Forumpolisen
Missljud fram R19
Hejsan!
På vägen hem från upptäckter jag ett missljud från framvagnen på min R19 -96.
Ett regelbundet "Flappande" vars frekvens verkar vara beroende på hastigheten. Ljudet verkar dessutom bara låta när jag släpper på gasen.
Någon som har en idé?
Ett regelbundet "Flappande" vars frekvens verkar vara beroende på hastigheten. Ljudet verkar dessutom bara låta när jag släpper på gasen.
Någon som har en idé?
Magnus Hultgren
Re: Missljud fram R19
tydligare felbeskrivning underlättar.. låter det bara vid motorbroms?? inte vid svängar acc lr något...vidfare wrote:Hejsan!
Någon som har en idé?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Japp, precis. Endast vid motorbroms.
Dock är felet löst. Det visade sig att vänster framhjul hade lossnat lite och behövde dras åt lite extra. Det var inte så pass löst att det märktes på egenskaperna i övrigt, men jag kunde dra åt bultarna något varv till och då försvann ljudet.
Älskar enkla och billiga fel.
Dock är felet löst. Det visade sig att vänster framhjul hade lossnat lite och behövde dras åt lite extra. Det var inte så pass löst att det märktes på egenskaperna i övrigt, men jag kunde dra åt bultarna något varv till och då försvann ljudet.
Magnus Hultgren
ja så enkelt fel att det gick att kolla innan man surfa in på nätet och fråga vad som är fel..vidfare wrote:Japp, precis. Endast vid motorbroms.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st