"STOP" började lysa.. Laguna 1

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lillasyster

"STOP" började lysa.. Laguna 1

Post by lillasyster »

Varvade upp o gjorde en omkörning häromdagen.. var inte nån överdriven varvning.. var kanske max 5000 varv.. då började stop lysa/blinka + utropstecknet (handbroms?) nån sekund.. för att sedan slockna igen när omkörningen var gjord o återgått till normala varv/hastighet. blev så även dagen efter.. tror det regnade / hade regnat dem dagarna.. om nu det ger nån hint om varför den lampan började lysa.. tänkte, ja har ju varvat o kört sådär förut utan nåt "gnäll".. kanske det är nåt glapp nånstans..?

nån som vet nåt om detta?

bilen är laguna 1 kombi -98
ca 22000 mil
Kent Gustavsson
Renault Laguna (I) -98 2.0 RXE Kombi
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kolla bromsvätskan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
lillasyster

Post by lillasyster »

Tony wrote:kolla bromsvätskan...
okej.. får kolla det. nåt annat förslag?
Kent Gustavsson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

lillasyster wrote:
nej kolla det först
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

lillasyster

Post by lillasyster »

Tony wrote:
lillasyster wrote:
nej kolla det först
har inte tittat än men av ren undran, varför reagerar den i så fall på bromsvätskan om man bara varvar o gör en omkörning?
Kent Gustavsson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

lillasyster wrote:
Tony wrote:
lillasyster wrote: okej.. får kolla det. nåt annat förslag?
nej kolla det först
har inte tittat än men av ren undran, varför reagerar den i så fall på bromsvätskan om man bara varvar o gör en omkörning?
lågnivå ger larm om det gungar i behållaren, borde iofs göra samma sak vid inbroms, fast det beror på hur man kör....
Ta inte illa upp, men jag ger bara tips då det är omöjligt att veta vad som är fel, vissa frågor som kommer in här har en oerhörd låg teknisk nivå, tex hur byter jag batteriet, lr luftfilter, vissa får fel på bilen då går dom in på nätet och frågar vad som är fel,själv går jag till bilen och kollar på den.
jag kanske har fel i det här fallet det vet vi inte för du har inte kollat,men vill ändå veta om mer kan vara fel.

lillasyster

Post by lillasyster »

Tony wrote:
lillasyster wrote:
Tony wrote: nej kolla det först
lågnivå ger larm om det gungar i behållaren, borde iofs göra samma sak vid inbroms, fast det beror på hur man kör....
Ta inte illa upp, men jag ger bara tips då det är omöjligt att veta vad som är fel, vissa frågor som kommer in här har en oerhörd låg teknisk nivå, tex hur byter jag batteriet, lr luftfilter, vissa får fel på bilen då går dom in på nätet och frågar vad som är fel,själv går jag till bilen och kollar på den.
jag kanske har fel i det här fallet det vet vi inte för du har inte kollat,men vill ändå veta om mer kan vara fel.
hehe, jo jag brukar också titta på bilen om det är fel som jag kan hantera själv. men det har var något nytt så gav nätet en chans. ska titta när regeringen kommer hem med bilen...
Kent Gustavsson
lillasyster

Post by lillasyster »

ja det var faktiskt lite låg nivå men det var inte under "min" strecket. dock inte långt därifrån... får fylla på o se om det avhjälper felet.
Kent Gustavsson
Post Reply