Byte spindelled Clio-00
Moderator: Forumpolisen
Byte spindelled Clio-00
Jag har problem med att få loss spindelleden från spindeln på min brors clio sport. Jag har lossat spindelleden från länkarmen samt tagit bort spindelledens "fastspänningsskruv".
Jag försöker slå in en brytgaffel emellan men det funkar inte och det går ju inte att få in en spindelledsavdragare där.....
Någon som har något tips om något bra specialverktyg eller bra metod för att få loss denna?
mvh/markus
Jag försöker slå in en brytgaffel emellan men det funkar inte och det går ju inte att få in en spindelledsavdragare där.....
Någon som har något tips om något bra specialverktyg eller bra metod för att få loss denna?
mvh/markus
markus
Väcker upp en gammal tråd....
Hur fasen får man väck den där "klämskruven" i spindeln??
Måste man slå ut den eller är den gängad hela vägen?
Har fått loss muttern, men inte själva skruven...
Höll på i 4 timmar idag utan större framgång....
Hur fasen får man väck den där "klämskruven" i spindeln??
Måste man slå ut den eller är den gängad hela vägen?
Har fått loss muttern, men inte själva skruven...
Höll på i 4 timmar idag utan större framgång....
Johan Wegerstam - Rävlanda
Renault Laguna II 2.0T -04
Renault Laguna 1.8 16V -99
Renault Laguna II 2.0T -04
Renault Laguna 1.8 16V -99
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Brukar det inte vara lite "loctite" på skruven? Det var länge sedan jag behövde skruva på dessa delar, men jag har för mig att skruven hade något rött klegg på sig.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
För att få skiten att röra på sig ifall det är fastrostat, är en bra ide att snurra på bulten så den går lätt innan man knackar ur den. Kan gå åt en del rostlösare där!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem