Klickande hastighetsmätare
Moderator: Forumpolisen
Klickande hastighetsmätare
Vid köpet av min Renault 5 GTS-88 sa ägaren att det är "standard" med klickande hastighetsmätare på R5 pga att wiren sitter så trångt. Verksta´n vill ha 1400kr för att byta. Är det värt det, om visaren snart börja ticka och studsa igen? Är det någon annan som också har detta problem?
Hej !
Fortsätter på denna tråd lite.
Jag har nu fått samma problem på min femma... fast den gick av efter bara någramil till...
Jag körde ner huvudet i motorutrymmet för att lokalisera vajern.. men ja hittar den inte.. hittar endast backgivar kontakten i underkant på vxl-lådan.. ja har dock inte legat under bilen och kollat.
Någon som kan dra en kort beskrivning på hur man byter den och ungefär vad en vajer kostar hos Benny ?
Mvh Robin
Fortsätter på denna tråd lite.
Jag har nu fått samma problem på min femma... fast den gick av efter bara någramil till...
Jag körde ner huvudet i motorutrymmet för att lokalisera vajern.. men ja hittar den inte.. hittar endast backgivar kontakten i underkant på vxl-lådan.. ja har dock inte legat under bilen och kollat.
Någon som kan dra en kort beskrivning på hur man byter den och ungefär vad en vajer kostar hos Benny ?
Mvh Robin
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: