Laguna2 årsmod 2002 som inte startar

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Går ju faktiskt att öppna en kabelhärva och kontrollera om det är kortis eller om några har brunnit ihop. Man får va lite vaken när man letar och lägga märke till om några fästen till kablaget släppt så den legat nära där det varit varmt eller nötits på annat sätt. Kan också vara våra kära vänner mössen som haft kalas.
Man kan ju troligen också kolla med diagnosen om det är så att startknappen är konstant aktiv, då behöver man ju inte rota efter felet i motorrummet.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
174006

Post by 174006 »

men man kan inte kolla avläsa felkoderna med clipen eftersom bilen startar bara man sätter i kortet enligt Bilia
/Jimmie
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

trådlös ström eller ? Vid loss kopplad startmotor!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Dennis wrote:trådlös ström eller ? Vid loss kopplad startmotor!
:lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

om man tar bort manöverströmen til startmotorn kan den ju inte starta, just det verkar vara ett problem det kanske tex är startknappen som är fel på..iaf något med manöver strömmen till starten.. det skall väl volvo fixa
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
174006

Post by 174006 »

Nu har dem äntligen hittat felet!
Felet satt i den elektronikbox som även styr imobilizern mm så nu ham vi beställt hem en ny sådan. Får programera om alla nyckla igen men men...
En ny litet problem har dock uppstrått jag köpte mig en kompressor på Meca slår man på bilens reg nr så blir det denna som man skall a http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
Nu när jag tagit bort den andra och satt dit denna så ser jag att där saknas en koppling på den nya. Någon som vet om den kommer fungera ändå eller måste jag plocka ner den nya igen?!?
/Jimmie
henrik_74

Post by henrik_74 »

Klickade du på länken "Passar till följande bilar" under den stora bilden?

Där står det att den passar en massa olika Laguna II från år 2004 och framåt...
Henrik Fransson
Renault Laguna II Euroline -02
174006

Post by 174006 »

Ja jag såg det nu, den sladden som det inte finns någon kontakt till på denna kompressor är den som mäter om där blirför högt tryck i kompressorn.
Men när jag slog in mitt regnummer så var det den kompressorn jag fick upp nämligen.
/Jimmie
Post Reply