Justera ventiler
Moderator: Forumpolisen
Justera ventiler
Någon som har lust att beskriva hur man går tillväga när man justerar ventiler på en Megane 1.6e -97a
Har ett hemskt knackande i bilen och vill prova mig fram på olika alternativ för att hitta felet..
Mvh
Totte
Har ett hemskt knackande i bilen och vill prova mig fram på olika alternativ för att hitta felet..
Mvh
Totte
Totte Meilstrup
Du har FEL, man justerar inte alls så, det sitter vippor på dom..lik din turbo fast utan stötstänger..Bengt wrote:Låter som du inte har utfört det tidigare . Har du justerings-brickor för utan dem så blir jobbet inte utfört . Det fodras ett värktyg för att trycka mer en lyftare så du kan ta bort brickan och mäta den för att ersätta med en som ger rätt spel .
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Oki..Ser det ut som Ford Pinto motorn då ?...nu såg jag det var 1,6e motorn ,ge en beskrivningTony wrote:Du har FEL, man justerar inte alls så, det sitter vippor på dom..lik din turbo fast utan stötstänger..Bengt wrote:Låter som du inte har utfört det tidigare . Har du justerings-brickor för utan dem så blir jobbet inte utfört . Det fodras ett värktyg för att trycka mer en lyftare så du kan ta bort brickan och mäta den för att ersätta med en som ger rätt spel .
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Fixade inte bilförsäljaren tickandet?
Har du kollat komp?
Köp en haynesbok är ett bra tips
Annars är det lätt!
Av med ventilkåpan sedan får du justera ner skruven till viparmarna.
Kommer inte ihåg exakt vilka mått men 0,3avgas 0,25 insug om jag inte minns fel.. nån annan som kommer ihåg måtten?
Har du kollat komp?
Annars är det lätt!
Kommer inte ihåg exakt vilka mått men 0,3avgas 0,25 insug om jag inte minns fel.. nån annan som kommer ihåg måtten?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Nä inget blev fixat av bilförsäljaren. Väntar fortfarande på besked från ARN.figgesoft wrote:Fixade inte bilförsäljaren tickandet?
Har du kollat komp?
Annars är det lätt!
Har ej kollat komp. Japp jag ska köpa en haynes hade jag tänkt..
haha det låter inte så lätt för min del
Det får bli att jag fjäskar r*ven av mig så får du göra det
Totte Meilstrup