Påfyllningsrör, främre spolarvätskebehållare, Megáne -01

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hafskajak
Posts: 28
Joined: 11 Apr 2007, 16:45
Location: Göteborg

Påfyllningsrör, främre spolarvätskebehållare, Megáne -01

Post by hafskajak »

Har lyckats tappa bort locket på påfyllningsröret för främre spolarvätskebehållare. Man får väl köpa ett nytt rör eftersom locket är integrerat med plastband (för att man inte skall tappa det, men plastbandet var av på min bil. Plastbandet behövs således).

En så'n liten grej vill man ju inte beställa ny. Har googlat runt lite på olika databaser med bildemontering, men jag vet inte ens vad den korrekta benämningen är...

Är lite grön på detta med hur man får tag i delar smart och billigt. Tacksam för tips!
:oops:
Magnus Jarlid - Göteborg
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Påfyllningsrör, främre spolarvätskebehållare, Megáne -01

Post by Tony »

hafskajak wrote:Har lyckats tappa bort locket på påfyllningsröret för främre spolarvätskebehållare. Man får väl köpa ett nytt rör eftersom locket är integrerat med plastband (för att man inte skall tappa det, men plastbandet var av på min bil. Plastbandet behövs således).

En så'n liten grej vill man ju inte beställa ny. Har googlat runt lite på olika databaser med bildemontering, men jag vet inte ens vad den korrekta benämningen är...

Är lite grön på detta med hur man får tag i delar smart och billigt. Tacksam för tips!
:oops:
åk till en skrot och kolla.. du kan leta på demonteringsexemplar på nätet då borde det gå att hitta på bilen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
hafskajak
Posts: 28
Joined: 11 Apr 2007, 16:45
Location: Göteborg

Skroten, uddadelar...

Post by hafskajak »

Tog ditt tips; tackar för det, Tony!
Hittade en skrot med bilder på nyinkomna bilar så dit får jag nog åka...

www.kungalv-bildem.se/default.asp?sida=nyinkomnabilar

Det är ju en smågrej, men nu när jag har nya s-däck+fälgar (orginalfälgarna blir för vinterbruk) samt har bytt mittre avgasburk är det dags att ta hand om småtjafset också. Gillar att ha ordning på grejorna :lol:
Post Reply