Display / dator startar om spontant - Scénic -04

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
BorgSquirrel
Posts: 23
Joined: 31 Mar 2004, 21:10
Location: Sweden
Contact:

Display / dator startar om spontant - Scénic -04

Post by BorgSquirrel »

Jag har fått ett skumt problem. Utan anledning så startar hela den stora diplayen om sig och tappar alla nollbara räknare samt klockan. Det piper till och sen kommer självtestet där allt lyser upp och sen återgår den till normal (ibland säger den tyre pressure sensor fault fastän jag inte har nån). Farthållaren hoppar inte ur. Varit inne en gång på verkstan men de bara kopplade ur och i den och kollade efter glapp typ men det hjälpte inte. Hör även ibland lite knäppande från bakom panelen om jag inte varit medveten om tidigare. Det kan hända även med motorn avstängd med elen igång på parkeringen...

Vad jag undrar är om detta är känt av någon här? Verkstadskillen verkar också vara inne på att byta displayen vilket verkar underligt i mina öron eftersom alla räknare och klocka nollas, borde det inte vara mer typ "centraldatorn" som fuckar då? Eller inte? Eller sitter den i display-enheten? Stereon är ju också en komponent i systemet antar jag eftersom det går att mata in immiboliser-kod m m i den? Den började jävlas med att inte vilja förstå att den CD fanns i för en tid sedan, skulle den kunna vara en del av problemet? Lite mer kött på benen kort sagt...

Tack på förhand!
Bengt Bergholm
Linköping
Post Reply