Problem vid start
Moderator: Forumpolisen
Problem vid start
Hej alla. Min Senic 01, 1,6-16 går snällt och snålt.
Det krävs dock många varv på startmotorn om bilen står ca:20 minuter efter användning.=Halvljummwen.
Har läst mycket om svänghjulsgivare och TDCsensor...Tycker inte andras problembeskrivningar stämmer med min.
Man får liksom nöta igång bilen sen är den kraftlös i en minut.
Problemet kan ha börjat efter att jag gjorde en motortvätt för ett år sedan. Efter det har jag bytt både tändstiften och tändspolarna.
Tacksam för svar.
Det krävs dock många varv på startmotorn om bilen står ca:20 minuter efter användning.=Halvljummwen.
Har läst mycket om svänghjulsgivare och TDCsensor...Tycker inte andras problembeskrivningar stämmer med min.
Problemet kan ha börjat efter att jag gjorde en motortvätt för ett år sedan. Efter det har jag bytt både tändstiften och tändspolarna.
Tacksam för svar.
Niklas Wallberg
Re: Problem vid start
tempgivare..Costa wrote:Hej alla. Min Senic 01, 1,6-16 går snällt och snålt.
Tacksam för svar.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen