Oljemängd
Moderator: Forumpolisen
6vxl Tranself TRP 75w80 står det i mina listor från Elf. Tranself TRJ 75w80 till 5vxl.ior69 wrote:Hej! Det går i 2,4 liter. Du skall ha ELF TRX 75w 80 olja.
Det har hänt att det har blivit fel olja i v-lådorna och då rasar lagrena.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Hej.
Jag har nyligen fått min växellåda renoverad för synkringar på ettan och trean som inte ville vara med längre. Verkstaden kunde inte se något som helst fel med dem. Lådan som är en 6 växlad fylldes med mobil´s mobilube 75w-90. Inga som helst problem när jag hämtade bilen, men...
Dagen efter när jag skulle i väg så var lådan totalt omöjlig att växla. Jag fick Bryta i växlarna. Min första tanke var, vad i H-vete. När lådan blivit varm så var det inga problem. Jag ringde till Mobils kundservice och dom sa att det förmodligen kunde bero på oljan, fast det bar i mot så rekomenderade han Elf. Ringde sedan till Elf (Total) och dom sa att det är Tranself Nfj 75W-80 som ska användas i både 5 och 6 växlade lådor. Trp 75W-80 hörde till Totals oljor sade dem.
Någon annan här på forumet som märkt en sån här effekt vid oljebyte?
/Tomas N.
Jag har nyligen fått min växellåda renoverad för synkringar på ettan och trean som inte ville vara med längre. Verkstaden kunde inte se något som helst fel med dem. Lådan som är en 6 växlad fylldes med mobil´s mobilube 75w-90. Inga som helst problem när jag hämtade bilen, men...
Dagen efter när jag skulle i väg så var lådan totalt omöjlig att växla. Jag fick Bryta i växlarna. Min första tanke var, vad i H-vete. När lådan blivit varm så var det inga problem. Jag ringde till Mobils kundservice och dom sa att det förmodligen kunde bero på oljan, fast det bar i mot så rekomenderade han Elf. Ringde sedan till Elf (Total) och dom sa att det är Tranself Nfj 75W-80 som ska användas i både 5 och 6 växlade lådor. Trp 75W-80 hörde till Totals oljor sade dem.
Någon annan här på forumet som märkt en sån här effekt vid oljebyte?
/Tomas N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Renault Megane Sport tourer -10.