Hej, nu är det såhär att jag besiktade min laguna 98a och fick en tvåa på vänster skivbroms bak, så jag bytte enbart den innan besiktningen för att den skulle gå igenom nu och nu lyser ABS lampan och den säger något i stil med "ABS is not working but the bla bla bla breaking system is still functioning" och jag har provat att tvärnita utifall det var något sådant fel men det hjälper inte.
dellight wrote:okej, hur menar du i bilen, har du nån bild på hur kransen ser ut ?
kransen ser ut som ett kugghjul, givaren läser på kransen, det jag men i bilen är att den sitter fast i bilen och inte snurrar med skivan, har du den gamla skivan??? ALLT sitter i hjulhuset där skivan byttes...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
dellight wrote:jaha så jag ser kransen på gamla skivan
det måste blivit något fel när den nya skivan monterades, eftersom abs funkade innan bytet och inte efter, jag antar att det sitter en abskrans på den nya skivan..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen