Högt HC och CO, vad göra ?
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 3
- Joined: 17 Feb 2009, 19:17
- Location: Göteborg
Högt HC och CO, vad göra ?
Beskriver senaste besiktningsprotokoll, Clio 99, 1,4RT 8V.
KravHC= 100, CO:0,5 CO2500, 0,3 Lambda 0,97-1,03
09: 165 0,5 0,7 1,01
08: 156 0,2 0,3 1,01
07: 080 0,1 0,1 1,01
06: 097 0,1 0,1 1,01
08 byttes filter tändstift och gick igenom med lite vilja.
Har nu bytt olja, filter, tändstift, tätat avgassystemet, men tycker bilen ryker, vitrök typ. Vad göra för att få denan godkänd besiktigad ?
HC tycks ha börjat vandra redan 2006.
Går lite ojämnt på tomgång tycker jag, "bluddrar lite" typ
/David
KravHC= 100, CO:0,5 CO2500, 0,3 Lambda 0,97-1,03
09: 165 0,5 0,7 1,01
08: 156 0,2 0,3 1,01
07: 080 0,1 0,1 1,01
06: 097 0,1 0,1 1,01
08 byttes filter tändstift och gick igenom med lite vilja.
Har nu bytt olja, filter, tändstift, tätat avgassystemet, men tycker bilen ryker, vitrök typ. Vad göra för att få denan godkänd besiktigad ?
HC tycks ha börjat vandra redan 2006.
Går lite ojämnt på tomgång tycker jag, "bluddrar lite" typ
/David
länk:
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... ight=h%F6g
Jag hade hög co + lågt lambdavärde på min megane.
Jag bytte lambdasond + tempgivare, och gjorde rent vevhusventilationen.
Fick perfekta värden sen.
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... ight=h%F6g
Jag hade hög co + lågt lambdavärde på min megane.
Jag bytte lambdasond + tempgivare, och gjorde rent vevhusventilationen.
Fick perfekta värden sen.
Joakim Ekblom