Laguna -94 Dimljusproblem.
Moderator: Forumpolisen
Laguna -94 Dimljusproblem.
Frugan köpte sig nyss en "ny" pendlar bil, med en massa problem.
De är oljud i framvagn m.m men det jag har blivit lejd att fixa för tillfället är dimljusen.
Har kikat lite och konstaterat att ja har inte en blekaste sportmössa va de kan va för fel, tänkte om nån av er hade en aning.
Har gått framifrån o bak, och lampor är hela o fina, kontakter är rengjorda, synliga kablar ser inte fy skam ut och säkringen är hel. Så kan det vara så pass att multispaken är kass? antar att det endast är ett glidbleck i denna som man styr på och om det kan ha erjat eller någe?
Snabba tips och synpunkter uppskattas stort.
Mvh Martin
De är oljud i framvagn m.m men det jag har blivit lejd att fixa för tillfället är dimljusen.
Har kikat lite och konstaterat att ja har inte en blekaste sportmössa va de kan va för fel, tänkte om nån av er hade en aning.
Har gått framifrån o bak, och lampor är hela o fina, kontakter är rengjorda, synliga kablar ser inte fy skam ut och säkringen är hel. Så kan det vara så pass att multispaken är kass? antar att det endast är ett glidbleck i denna som man styr på och om det kan ha erjat eller någe?
Snabba tips och synpunkter uppskattas stort.
Mvh Martin
Martin Liebgott
Renault Laguna -94
Ford Consul Coupé -72
Renault Laguna -94
Ford Consul Coupé -72
själv tycker jag dimljusen är det sista problemet man kan ha på en bil, då skulle jag hellre fixa så den funkade bra att köra med, och inte hålla på med olaglig mysbelysning..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
h.kjellin: Jo tycker att det nästan måste vara den som strular.
Tony: Jo man kan tycka hur mycket man vill, men har ett fruntimmer bestämt sig för nåt då är det banne mig så de ska gå till.
Och jag finner då inte dimljus som något olagligt i sig, de sattes väl på bilen för någon bra anledning, olaglig kan man vara på såå många andra punkter gällande trafiken.
Tycker också att dimljus (laglig användning så klart) höjer utseendet på en bil.
Resterande problem ska även de fixas är klart. Billigast först.
mvh
Tony: Jo man kan tycka hur mycket man vill, men har ett fruntimmer bestämt sig för nåt då är det banne mig så de ska gå till.
Och jag finner då inte dimljus som något olagligt i sig, de sattes väl på bilen för någon bra anledning, olaglig kan man vara på såå många andra punkter gällande trafiken.
Tycker också att dimljus (laglig användning så klart) höjer utseendet på en bil.
Resterande problem ska även de fixas är klart. Billigast först.
mvh
Martin Liebgott
Renault Laguna -94
Ford Consul Coupé -72
Renault Laguna -94
Ford Consul Coupé -72
Bilprovningen brukar skruva ner dom så långt att dom inte lyser mer än 2-3m framför bilen, att man sedan inte kan använda dom annat än på dagen, då dom är kopplade på parkeringsläget, gör användningen helt meningslös om man då inte kopplar om dom och kör med dom samtidigt som halvljuset och då är det olagligt..
lycka till och fixa så frugan får som hon vill brukar vara bäst för husfriden...
lycka till och fixa så frugan får som hon vill brukar vara bäst för husfriden...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st