Clio 1.8 16v -1992-Tumic Inrednings montering

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tumic

Post by Tumic »

vad är de du vill ha bild på då? vill du se hur mycke dom har svarvat av bara eller ska du se bult delningen?
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Tumic wrote:vad är de du vill ha bild på då? vill du se hur mycke dom har svarvat av bara eller ska du se bult delningen?
ta ett på bägge sidorna så ser jag allt..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tumic

Post by Tumic »

i will, ska bara leta fram de :D
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

har inte hittat igen svänghjulet, men har några lådor långt in i ett hörn jag ska gå igenom när jag kommer åt dom.
I övrigt så har jag bytt dioder i instrumenteringen nu, väntar på tavlorna ifrån polen, har fått hem fälgarna efter lack men måste ringa en skrot och köpa nya instrument hus och plocka lite delar ifrån. axlarna som nålarna till tank och temp mätare sitter på gick sönder vid demontering och kostade ENDAST 6000kr att köpa nya orginal. Bilder dyker upp efter helgen på min garaget sida. Har även rensat klart orginal kabel härvan och fixat xenon till dim och halvljus.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

Då kanske det var dax att uppdatera lite här då, var ett tag sedan sist.

Har fått pris på Tarox broms sats fram med 6 kolvs ok för 15" fälgar men väntar nog med detta till nästa vinter och ser om någonting bättre i pris dyker upp.
Har beställt Supersprint grenrör och racing tanklock från Prima racing, dock fick jag ett mail om att supersprint röret inte fans på lager och har sedan dess inte hört någonting och dom har inte frågat om jag ville ha tanklocket medans jag väntade eller någonting väldigt dålig stil tycker jag.

Har hittat en kille som skall hjälpa mig att smida ihop en glasfiber huv till den och en annan som ska kolfiber drapera ventil kåpan, kamrems kåpan och insuget blir lackerat i antingen vitt eller svart.

Har redan nu börjat spåna lite på ett motor koncept inför kommande vinter på en F7R motor:

*Enem kammar
*Kent ställbara kamdrev
*Haltech E6K Motorstyrning
*Portad topp
*Smidda kolvar 12.7.1
*Smidda stakar
*Lättat svänghjul
Ev. Ställbara spjällhus.

Borde vara god för ca 230hk iaf med bredare register än den motorn jag har nu som kommer få offra lite delar till förmån för F7R bygget så den kommer bli lite mer ogrinal och antingen ställas i ett hörn i garaget eller kanske i en Twingo.
Är även på jakt efter en värre låda helts dogleg till vettigt pris.

Fälgarna lackerad i volvos R färg
Image

Motor utrymme med lackerade detaljer samt nya kolfiber fjäderbens staget
Image

Nya mätartavlor blåa med röd text
Image

Gaz coilovers från K tec
Image

En dörrsida med nya Nakamichi framsystemet monterat
Image
Last edited by Tumic on 17 Feb 2009, 22:52, edited 1 time in total.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

väldigt många fälgar du har bilder på.. :wink:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tumic

Post by Tumic »

haha du var snabb och titta in jag som skulle skynda mig och ändra :P
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
mange
Forumpolis

Post by mange »

här jobbas det på... snygg med grått på fälgarna :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tumic

Post by Tumic »

Jo det händer en del, är väl mer eller mindre klar för sommarens bestyr nu, ska fixa broms servon och bygga avgas system, sen är bilen "kör klar" men torisions stavarna bak står även med på önskelistan men är inget måste för att den skall kunna användas.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Tumic

Post by Tumic »

I morgon bär det av mot fagersta och hämta en donator bil till min, en vit 91as 1.8 16v med grövre torisions stavar i bak axeln samt en Gr:N växellåda som ligger på sidan av med trasigt 3ans drev så ska väl öppna och se vad som är trasigt mer, och sedan stoppa den på min rätta bil. planen med den vita är att bli orginal bruksbil ett tag kanske med lite rally stuk, vita fälgar och stänk lappar. För att i framtiden eventuellt rensas invändigt och bygga ett Maxi kitt på den, men det får tiden utvisa.
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
mange
Forumpolis

Post by mange »

Den där vita från fagersta var rätt fin dock isärplockad... farsan var och tittade på den men vi insåg att tiden inte finns. Det var väl även speedlinefälgar med till den? om det var...är du sugen på att sälja?
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tumic

Post by Tumic »

Vad jag har fått som beskrivning är
*sönder skruvad inredning
*trasig växellåda som sitter på
*trasig Gr:n låda medföljer
*"race fälgar" på r däck trodde han att det var.

Jag har inte för avsikt att sälja någonting just nu då jag vill ha separata fälgar för bankörning då 17" svider för hårt på däck kontot, men vi får se vad framtiden säger, men var bilen hyffsat rostfri och så? jag har inte sätt någon bild på den elelr nått utan gö bara en chansning? stämmer det med R däck?
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
mange
Forumpolis

Post by mange »

Bilen varfin och rostfri... var någon kille som skulle bygga race som plockade isär den och sedan tröttnade... vet inget om det med R-däck
Image
Tumic

Post by Tumic »

har nu fått hem liket, bra köp eller ej vat jag inte än, men pissigt grundarbete och dålig lack vart det iaf, rost i dubbel plåt och hade tyvärr inte fått uppgifter om att en tidigare ägare hade börjat riva motorn, ska kolla igenom den ikväll och se vad som händer, men känns nästan som att jag strippar den och sedan skroten
Jesse Westerlund
Timrå

Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
mange
Forumpolis

Post by mange »

hmm då kan det ju inte vara samma... var den vit?
Image
Post Reply