Renault megane-99 1.6 16v k4m kamremsbyte
Moderator: Forumpolisen
Renault megane-99 1.6 16v k4m kamremsbyte
Jag gav mig i veckan på att byta kamrem på min renault men visste inte då att man behövde låsa vevaxeln eller kamaxlarna . Jag fick av den gamla remmen efter att jag markerat och tagit mått mellan kamaxlarna och gjort en rita på vevaxeln. står dom nu i detta läge när jag fått på den nya kamremmen så borde dom stå rätt tänkte jag och de gjorde det säkert också tills jag skulle testa att vrida på vevaxeln ett par varv för att se om allt stämde. Då upptäckte jag att axeln kunde snurra inuti kugghjulet . Min fråga är alltså hur jag nu får vevaxeln att stå rätt gentemot kamaxlarna vilket läge ska kamaxlarna stå i för tdc och gärna en beskrivning på hur man låser vevaxeln i tdc. Tack på förhand!
Cai Qvist - Länghem
Hej !
När det gäller kamremsjobb så tycker jag att en Haynes rep handbok är A och O om man är osäker,kostnaden är liten i jämförelse med om det blir ventil sallad under kåpan.
Det finns oftast info i boken hur man kommer tillbaks till rätt läge.
\Mvh Patrik L
När det gäller kamremsjobb så tycker jag att en Haynes rep handbok är A och O om man är osäker,kostnaden är liten i jämförelse med om det blir ventil sallad under kåpan.
Det finns oftast info i boken hur man kommer tillbaks till rätt läge.
\Mvh Patrik L
Patrik Landell - Västerås
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....
Laguna 2.0S RXE -98 Hgv
Bytt alldeles för mycket....