Vänster sidoruta
Moderator: Forumpolisen
Vänster sidoruta
Har fått vänster sidorutan inslagen och bilen genomsökt. Inga just nu andra synliga skador förutom att sidorutan inte längre finns. Går det att byta själv en del bilar har ju en ganska omständig och bökig fastsättning av sidorutorna (typ vår Passat) men hur är det på en Renault Megane ?
Peter Nolfalk, Göteborg
Renault Megane CC 99.a
VW Passat Variant V5 03.a
Renault Megane CC 99.a
Efter en grunlig städning av allt glassplitter i bilen (det var glas överallt synd att den/dom inte skar sig) så har jag fått ner dörrpanelen. Tyvärr går det inte att dela dörren så det blir nog till att skjuta i rutan uppifrån. skall bara fixa en ruta från skroten, för en självrisk på 35% MIN 1200:- är ingen idé när man kan få tag i en ruta från 350:- upp till 500:-
Peter Nolfalk, Göteborg
Renault Megane CC 99.a
Renault Megane CC 99.a
Var ute och kollade lite på själva fönsterhissen och tyckte att det saknades en del saker det såg liksom lite för tunnt ut. Kollade höger sida och där var fönsterhissen helt annorlunda. Det ligger inga saker kvar i dörrsidan på vänster sida så jag vet inte riktigt om det saknas något eller ej.
Är det någon som vet om själva fönsterhissmekanismen är exakt lika på höger resp vänster sida ?
Är det någon som vet om själva fönsterhissmekanismen är exakt lika på höger resp vänster sida ?
Peter Nolfalk, Göteborg
Renault Megane CC 99.a
Renault Megane CC 99.a