Mégane Coupé 2.0 16v - 1997 - fuzzion
Moderator: Forumpolisen
Jao! Nästa steg blir att montera fjäderbenen fram, byta bussningar och sänkning av torsionsaxeln. Även nya topplagringar till fjäderbenen håller just nu på att tas fram av Educar Motorsport.mange wrote:Det går framåt.... va skoj
Problemet i dagsläget är att jag inte kan sänka bilen ännu för hyresvärden har inte asfalterat om utanför garaget (som de lovade i somras). Stötfångaren kommer då att ta i marken vilket inte är så trevligt..
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
va hur mycket hade du tänkt skruva ner bilen,5an sprutar gnistor om avgassystemet med 14"fälgar när man kör på vägen det är lågt...fuzzion wrote:Jao! Nästa steg blir att montera fjäderbenen fram, byta bussningar och sänkning av torsionsaxeln. Även nya topplagringar till fjäderbenen håller just nu på att tas fram av Educar Motorsport.mange wrote:Det går framåt.... va skoj
Problemet i dagsläget är att jag inte kan sänka bilen ännu för hyresvärden har inte asfalterat om utanför garaget (som de lovade i somras). Stötfångaren kommer då att ta i marken vilket inte är så trevligt..
kom förbi Dennis till våren så fixar vi sänkning och byte av fjäderben i samband med kamremsbyte, så är den redo för GR i maj
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Så lågt som det går utan att man stöter på problem vid farthinder osv. Nu är det förvisso en tolkningsfråga vad som är ett farthinderTony wrote: va hur mycket hade du tänkt skruva ner bilen,5an sprutar gnistor om avgassystemet med 14"fälgar när man kör på vägen det är lågt...
kom förbi Dennis till våren så fixar vi sänkning och byte av fjäderben i samband med kamremsbyte, så är den redo för GR i maj
Det låter som en bra idé Tony, eventuellt har jag fler saker på gång..
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
jag vet redan lite, antar att du inte behöver williams kammarna nu??fuzzion wrote:Det kommer att hända en del i framtiden, mer info kommer inom kort.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Den bakre ljuddämparen från Simons har hängt med i snart fem år.
Kände att det var dags att byta ut den så nu har jag beställt en ny dämpare i rostfritt från Remus (734596 0595P) så den lär få sitta på plats under många år framöver.
Kände att det var dags att byta ut den så nu har jag beställt en ny dämpare i rostfritt från Remus (734596 0595P) så den lär få sitta på plats under många år framöver.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Dom skulle nog passa bra i turboladdad F7R i brist på turbo kammarna från catcams som går lös på över 7000fuzzion wrote:Nej, det är möjligt att jag säljer eller byter bort dem. Eventuellt blir det fler prylar till salu.Tony wrote:jag vet redan lite, antar att du inte behöver williams kammarna nu??
Det är väl i andra änden av avgassystemet man börjar att bygga räserbilfuzzion wrote:Den bakre ljuddämparen från Simons har hängt med i snart fem år.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag har en Cup-kat och snart ett grenrör från Cupen. Bara mellanljuddämparen som skall ersättas med ett rör.Dennis wrote: Det är väl i andra änden av avgassystemet man börjar att bygga räserbil
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Det ska ju vara någon slags pump som alstrar avgaserna också
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem