Hej
Har en servicelampa som jag skulle behöva släcka.Är det något jag kan göra själv eller måste den in på verkstad för att släckas?
Tacksam för hjälp då jag är en ganska nybliven Sportline-ägare.
endel modeller måste ju släckas via verkstadens försorg i samband med originalservicen.
på ngt sätt så ska den ju nollas för att hålla koll på intervallerna sägs det.
Har provat att göra som du sade Tony,men nu har jag klantat till det tror jag.Problemet som nu har uppstått är att nyckeln har släckts,men nu lyser "serv" lampan,den varnar för något "höger framdäck" samt att en varningslampa blinkar konstant nu.Vad har jag gjort för FEL????
"serv" har inget med servicen att göra, det betyder bara att något måste åtgärdas.. serv blinkar alltid ihop med en annan lampa.. i ditt fall höger framdäck, något med givaren... Om bilen ”vill” ha oljebyte och tex 3000mila service då blinkar skiftnyckeln.
"serv" har inget med servicen att göra, det betyder bara att något måste åtgärdas.. serv blinkar alltid ihop med en annan lampa.. i ditt fall höger framdäck, något med givaren... Om bilen ”vill” ha oljebyte och tex 3000mila service då blinkar skiftnyckeln.