Bromspedalen går i botten
Moderator: Forumpolisen
-
Bromspedalen går i botten
Hej
När jag ska bromsa går pedalen i botten, inget motstånd alls. Den bromsar iofs, men i "botten" läge.
Jag har haft el-fel på bilen och haft den stående i över en månad, kan det ha påverkat bromsarna?
Har läste lite i olika trådar, och det verkar som man ska lufta bromsarna. Nu till en amatör fråga: Hur gör man det på en Laguna -96 Kombi RXE?
Tänk på att jag är amatör vad det gäller bilar.
När jag ska bromsa går pedalen i botten, inget motstånd alls. Den bromsar iofs, men i "botten" läge.
Jag har haft el-fel på bilen och haft den stående i över en månad, kan det ha påverkat bromsarna?
Har läste lite i olika trådar, och det verkar som man ska lufta bromsarna. Nu till en amatör fråga: Hur gör man det på en Laguna -96 Kombi RXE?
Lars Persson (Laguna -96 Kombi RXE)
Re: Bromspedalen går i botten
Eftersom bromsar är det viktigaste som finns på en bil och du är amatör så föreslår jag att du låter någon med kunskap kolla över bromsarna..säkrast för allaLaguna -96 Kombi RXE wrote:Hej
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-