Justering av halvljus med xenon?
Moderator: Forumpolisen
Justering av halvljus med xenon?
Hej
Kan man justera halvljuset på en Laguna2 med xenon? Fick anmärkning på besiktingen att de stod för högt, men är inte dessa självjusternade? Den åker iaf upp och ner vid start.
/Robert
Kan man justera halvljuset på en Laguna2 med xenon? Fick anmärkning på besiktingen att de stod för högt, men är inte dessa självjusternade? Den åker iaf upp och ner vid start.
/Robert
lr som på min givarens arm är av på vänster bärarm framJoakim16v wrote:Jo, de är självjusterande, men lastavkännaren kan kärva.. sitter vid bakaxeln..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ja men du skrev inte att det bara var en lampa,kan ju vara bra att förklara felet ordentligt, och jag menar inte att det är någon arm i lampan som är avRogra96 wrote:men om de är last avkännaren så skulle väl båda lyserna stå fel? Jag fick bara anmärkning på vänster sida. Och någon arm ser inte ut att vara trasig, den åker tydligt upp och ner vid start. Går de att justera något manuellt?
/Robert
Hur vet du om den inte är av har du kollat på bärarmen, det är inget du ser innifrån bilen.
Armen känner av vinkeln på bärarmen och ställer in lyset efter det, och det har inget med att dom åker upp och ner vid start,
bilen åker väl inte upp och ner när du startar den???
min arm var av vilket gjorde att bägge stog fel, om den kommer för långt utanför område pekar dom i backen.
OCH DU LÄS FORUMSREGLERNA står längst ner i mitt inlägg
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st