v. hjul låst sig, vxllådan trasig??
Moderator: Forumpolisen
v. hjul låst sig, vxllådan trasig??
Fick prbolem med vår megané 1.4 -99 för någon vecka sedan då någon del tappades under färd från framvagnen. Symptomen blev att det ryckte och slog när man gasade och släppte på gasen, som det var glapp i drivaxeln. Det har varit ett litet läckage från v. fram sm de upptäckte på bes. sist men de sa inget mer om det än muntligt. Vi parkerade bilen och idag när vi skulle flytta den till verkstaden så är det bara höger hjul som kan snurra (fick lyfta hela framvagnen för att konstatera detta), vänter är helt låst, rör sig inte en milimeter! Är det något i diffen som kan ha gått eller kanske hela växellådan?
Hur får vi den till garaget nu?
tack på förhand
Hur får vi den till garaget nu?
tack på förhand
Marcus Hansson
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Re: v. hjul låst sig, vxllådan trasig??
Dolly-kärra?mackan_ wrote: Hur får vi den till garaget nu?
tack på förhand
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
0480-29299 Uffe på falkbärgning
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
omöjligt att veta vad som är trasigt på internet..mackan_ wrote:Jo, numret till bärgningen kan jag men vill försöka hitta på nåt själv först.
Vad tror ni det är för nåt som har ballat ur, diffen, växellådan eller nåt annat?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
Du får googla detTony wrote:omöjligt att veta vad som är trasigt på internet..mackan_ wrote:Jo, numret till bärgningen kan jag men vill försöka hitta på nåt själv först.
Vad tror ni det är för nåt som har ballat ur, diffen, växellådan eller nåt annat?
Nä seriöst, det kan vara vadsomhelst, lagerras diffras. etc.
Det är bara o plocka isär och kolla.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430