Ena halvljuset (xenon) slocknar under körning.... (Laguna)
Moderator: Forumpolisen
Att det är centraldatorn tror jag inte på. Den kan inte styra en xenonlampa bara... är nog styrdatorn till xenonlamporna eller drivdonen. Centraldatorn kostar 10.000 och mer. Om du har volvia försäkring så täcker den xenonbeysningen om bilen är max 6 år eller vad som gäller.Ströman wrote:Idag har bilen vart in på verkstaden för felsökning igen.. och dom har kommit fram till att det är el centralen som är paj, den skulle heta uch sa dom.
Är det nånting man själv kan plocka ner och kika på eller dör hela bilen om man tar bort den och gör rent?
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Hmm... dom sa att den där boxen eller vad fan det är skulle kosta ca 5000:- ny.
Men om central datorn skulle vara trasig så skulle väl bilen inte fungera alls.. eller? Den boxen/central skull heta UCH och jag har hittat på ett par st på laga.se, dom kostar från 1000:- till 3000:-
Men om central datorn skulle vara trasig så skulle väl bilen inte fungera alls.. eller? Den boxen/central skull heta UCH och jag har hittat på ett par st på laga.se, dom kostar från 1000:- till 3000:-
Peter Ströman
Falun
Falun
Jag va dit idag med.. och pratade med han som höll på med min bil.
Och han sa att det INTE skulle gå at sätta dit en beg box. DEt va kundmottagaren som sa att det skulle gå..
Men om uch boxen är trasig ska det inte vara några mera fel på bilen då??
Visst den den låser inte upp dörrarna när man har handsfree läget på, men det kan ju vara kortet som har dålig batteri med.
Det han sa på verkstaden va att dom kunde inte komma in i UCH med clip datorn, och kunde inte ta bort mina felkoder.
Och han sa att det INTE skulle gå at sätta dit en beg box. DEt va kundmottagaren som sa att det skulle gå..
Men om uch boxen är trasig ska det inte vara några mera fel på bilen då??
Visst den den låser inte upp dörrarna när man har handsfree läget på, men det kan ju vara kortet som har dålig batteri med.
Det han sa på verkstaden va att dom kunde inte komma in i UCH med clip datorn, och kunde inte ta bort mina felkoder.
Peter Ströman
Falun
Falun
Då tycker jag att dom ska ta kontakt med renault, prova resetta boxen osv det finns elektornik försäkring i bilförsäkringen annars kan det bli svindyrt. Tror fortfarande inte att det har med uch att göra. På svenska modellen sitter 2 relän som "overridar" uchen och tvinga på halvljus med 2 reläer.. något av dom kan vara paj....Ströman wrote: Det han sa på verkstaden va att dom kunde inte komma in i UCH med clip datorn, och kunde inte ta bort mina felkoder.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
hur resettar jag boxen på för vis? koppla bort batteriet ett tag fungerar på några bilmodeller vet jag.. Du skrev nåt om försäkring. vet inte om jag har det på min försäkring, visst jag har helförsäkrat men vette fan om det går på den.
DEt finns inga garantier som täcker elfel på min bil? Det är en -02:a. och har snart rullat 11000 mil.
DEt finns inga garantier som täcker elfel på min bil? Det är en -02:a. och har snart rullat 11000 mil.
Peter Ströman
Falun
Falun
Efter mycket strulande hit och dit med lyset så är det ballasten till xenon ljuset på vä sida som är paj. En ny sådan va ju jäkligt billig... eller inte!! 5000:-.
Och att hitta en beg va inte heller det lättaste. Måste vara ett vanligt fel på Lagunan att dom går sönder.
Men nu har jag hittat en iaf och ikväll ska det meckas lyse.
Men... Ett fel kvarstår fortfarande, det är att nivåregleringen inte fungerar.
Enligt felkod så är det något med kablarna BÅDE fram och bak.
Raderar man dom så kommer dom igen när jag har startat bilen...
Tycker ju att det låter rätt otroligt att dom ska gå sönder samtidigt.
Börjar på att bli rätt trött på det hära nu.
Kan det vara någon som har nån konkret idé vad det kan vara för spännande fel?
Och att hitta en beg va inte heller det lättaste. Måste vara ett vanligt fel på Lagunan att dom går sönder.
Men nu har jag hittat en iaf och ikväll ska det meckas lyse.
Men... Ett fel kvarstår fortfarande, det är att nivåregleringen inte fungerar.
Enligt felkod så är det något med kablarna BÅDE fram och bak.
Raderar man dom så kommer dom igen när jag har startat bilen...
Tycker ju att det låter rätt otroligt att dom ska gå sönder samtidigt.
Börjar på att bli rätt trött på det hära nu.
Kan det vara någon som har nån konkret idé vad det kan vara för spännande fel?
Peter Ströman
Falun
Falun