problem med startspärr??
Moderator: Forumpolisen
problem med startspärr??
Kan någon hjälpa mig? Har en scenic -02 automat, nyckeln har fastnat i tändningslåset och jag kan inte starta bilen eller dra ut nyckel, rattlåset aktiveras inte heller, har hört något om startspärren men jag har ingen aning någon som vet vad det kan vara för fel
mvh Håkan
mvh Håkan
Håkan Nilbjer
rattlåset skall inte aktiveras med en nyckel i låset, så det ser jag inte som något fel,och startspärren låser inte fast nyckeln i låset,så det kan inte vara den som gör att nyckeln sitter fast...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Är det nyckelkort eller vanlig nyckel?
Vanlig nyckel... vrid till 0-läge och sätt ett finger på själva låskolven och håll emot. Dra sedan sakta ut nyckeln. Det kan gå ibland i de fall då kolven vill åka ut någon millimeter i samband med att man drar i nyckeln. Våld löser i alla fall inget. Låset är starkare än nyckeln.
Nyckelkort... koppla loss hela enheten och lossa kabeln, ta ur nyckeln.
Vanlig nyckel... vrid till 0-läge och sätt ett finger på själva låskolven och håll emot. Dra sedan sakta ut nyckeln. Det kan gå ibland i de fall då kolven vill åka ut någon millimeter i samband med att man drar i nyckeln. Våld löser i alla fall inget. Låset är starkare än nyckeln.
Nyckelkort... koppla loss hela enheten och lossa kabeln, ta ur nyckeln.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Tack för tipset
[quote="Stymie"]Är det nyckelkort eller vanlig nyckel?
Hejsan och tack för tipset men tyvärr så kan jag inte vrida nyckeln till 0-läge heller
mvh/ Håkan
Hejsan och tack för tipset men tyvärr så kan jag inte vrida nyckeln till 0-läge heller
mvh/ Håkan
Håkan Nilbjer