Renault Megane 2.0 RT 1996/7 - Kylarvätska
Moderator: Forumpolisen
Renault Megane 2.0 RT 1996/7 - Kylarvätska
Hejsan!
Jag är ny i detta forum, och jag behöver lite hjälp. Har nyss köpt en Megane 2.0 RT 1997 och redan efter två veckors tid har jag fått problem.
Jag har sökt på forumet, men folk verkar inte ha exakt samma problem som mig.
Nu när det har blivit sämre väder i Skåne, dvs snö och is, har min bil börjat reagera på temperatur. Jag åkte runt igår kväll, och jag märkte att min kontroll lampa började lysa, att temperaturen är väldigt hög. Jag stannade omedelbart, öppnade huven och tittade. Det rykte från min "kylvätsketank".
Denna var då tom, och jag behövde fylla på denna med glykol och vatten. Det var så jag gjorde, men efter en kort tid, utan att bilen var igång, ser jag att hela vätskan försvinner. Det konstiga är att den läcker inte.
Jag vet inte hur många liter vatten och glykol den har dragit in, men allt bara försvinner.
Efter en tid slutade den dra in allt, men jag tog en runda med bilen och det började hända igen.
Vad är det som är fel? Är det någon som har haft liknande fel?
Jag är ny i detta forum, och jag behöver lite hjälp. Har nyss köpt en Megane 2.0 RT 1997 och redan efter två veckors tid har jag fått problem.
Jag har sökt på forumet, men folk verkar inte ha exakt samma problem som mig.
Nu när det har blivit sämre väder i Skåne, dvs snö och is, har min bil börjat reagera på temperatur. Jag åkte runt igår kväll, och jag märkte att min kontroll lampa började lysa, att temperaturen är väldigt hög. Jag stannade omedelbart, öppnade huven och tittade. Det rykte från min "kylvätsketank".
Denna var då tom, och jag behövde fylla på denna med glykol och vatten. Det var så jag gjorde, men efter en kort tid, utan att bilen var igång, ser jag att hela vätskan försvinner. Det konstiga är att den läcker inte.
Jag vet inte hur många liter vatten och glykol den har dragit in, men allt bara försvinner.
Efter en tid slutade den dra in allt, men jag tog en runda med bilen och det började hända igen.
Vad är det som är fel? Är det någon som har haft liknande fel?
Filip Karem - Malmö
Joakim16v wrote:Ryker den vitt? Annars rinner det ut under bilen..
Hur snabbt försvinner det?
Det kommer ånga från tanken, det är så att vi har kört in bilen inomhus, där det är torrt, och det läcker inte från någon slang, och det är inte blött någonstans.
När jag hällde in vatten, försvann det inom 2-3 minuter ( till max linjen )
Glykolen tog lite längre tid o dra
Filip Karem - Malmö
om det var så tomt att det ångade,och du fyllde på till max utan att lufta, kan nivån sjunka snabbt pga luften i systemet,frågan är ju vart det försvunnit...
det borde inte sjunka så snabbt om all luft försvunnit
det borde inte sjunka så snabbt om all luft försvunnit
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen