Signalhorn Clio-94 ur funktion. HJÄLP!!
Moderator: Forumpolisen
Signalhorn Clio-94 ur funktion. HJÄLP!!
Hej!
Nu börjar det närma sig besiktning och idag märkte jag signalhonet var ur funktion..typiskt.. Till saken hör den att jag vet att den fungerade för 1-2 veckor sedan..
Jag har kontrollerat säkringen och den är hel.
Var sitter egentligen själva signalhornet?????
Hittade det inte nu i mörkret när jag var ute och kikade..
Bytte häromdagen den elektriskt ställbara backspegeln på höger sida..kan det ha något med problemet att göra..tänkte om det var något så långsökt som att de har samma jordtråd/punkt eller något..
Någon som har något annat förslag på problemet?
Själva "tut" funktionen sitter ju i spaken på vänster sida av ratten på denna modell. Måste ratten bort för o kunna komma åt o kontrollera spaken.?
Vore jättetacksam för lite förslag på vad jag kan göra.
Känner ju lite att det börjar brådska inför besiktningen..
Tack på förhand
Nu börjar det närma sig besiktning och idag märkte jag signalhonet var ur funktion..typiskt.. Till saken hör den att jag vet att den fungerade för 1-2 veckor sedan..
Jag har kontrollerat säkringen och den är hel.
Var sitter egentligen själva signalhornet?????
Hittade det inte nu i mörkret när jag var ute och kikade..
Bytte häromdagen den elektriskt ställbara backspegeln på höger sida..kan det ha något med problemet att göra..tänkte om det var något så långsökt som att de har samma jordtråd/punkt eller något..
Någon som har något annat förslag på problemet?
Själva "tut" funktionen sitter ju i spaken på vänster sida av ratten på denna modell. Måste ratten bort för o kunna komma åt o kontrollera spaken.?
Vore jättetacksam för lite förslag på vad jag kan göra.
Känner ju lite att det börjar brådska inför besiktningen..
Tack på förhand
- figgesoft
- Posts: 1864
- Joined: 21 Aug 2003, 07:33
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
- Location: Landskrona
- Contact:
om jag inte minns fel så lossar du 4 torxskruvar på undersidan av rattkåpan.
sen får du isär och kan komma åt kontakten till "tut/blinkers-spaken" där kan du mäta så kablarna är hela.
kolla också säkringen om du inte redan gjort det.
Samt mät på tutan så det inte bara är jordfel.
sen får du isär och kan komma åt kontakten till "tut/blinkers-spaken" där kan du mäta så kablarna är hela.
kolla också säkringen om du inte redan gjort det.
Samt mät på tutan så det inte bara är jordfel.
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
jag hade kollat om strömen kommer fram till tutan innan,man river ner massa sk*t inne i bilen,då tutan sitter i värsta skitvädret, går den garanterat först.. räcker med dålig jord..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack för svaret!figgesoft wrote:om jag inte minns fel så lossar du 4 torxskruvar på undersidan av rattkåpan.
sen får du isär och kan komma åt kontakten till "tut/blinkers-spaken" där kan du mäta så kablarna är hela.
kolla också säkringen om du inte redan gjort det.
Samt mät på tutan så det inte bara är jordfel.
Men var sitter egentligen själva tutan?? Hittade den ju som sagt inte när jag kikade idag..
Tack för svaret.Tony wrote:jag hade kollat om strömen kommer fram till tutan innan,man river ner massa sk*t inne i bilen,då tutan sitter i värsta skitvädret, går den garanterat först.. räcker med dålig jord..
Ja det låter ju rimligt att kolla tutan först men..var sitter själva tutan??
Jag kikade ju tidigare idag, i mörkret iofs men..Var sitter den??
Och jord anslutningar letade jag oxå.hittade en under motorhuven, snett framför batteriet liksom. Någon ide var det kan tänkas finnas fler jordpunkter?
Tack för dina åsikter.