R10 Major R1190 - 1966 - ortcon

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ortcon
Firstname: Conny
Surname: Örtlund

R10 Major R1190 - 1966 - ortcon

Post by ortcon »

Nu får vi se om allt blev rätt med rubriker o allt. Lägger en länk här under som går till blandade bilder på min renovering. Och som alla säger det tar tid. 5 barn och jobb kräver gott om tid vilket inte alltid finns. Försöker lägga till nya bilder när nått händer. Alltid kul för någon om inte annat för mej.

www.urberget.se/renault.asp

/Conny
Last edited by ortcon on 27 Jun 2007, 15:34, edited 1 time in total.
Conny Örtlund -Huddinge #1334
mange
Forumpolis

Post by mange »

Ändrade lite i rubriken :D
Kul att du renoverar en 10´a berätta gärna lite om hur du vill att bilen skall se ut när den är klar. Såg bra ut på bilderna ser ut som om du lackat den gordiniblå.... ska du ha ränder på den?.

Har du fått mitt PM angående mattorna?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
ortcon

Post by ortcon »

Aha saknade ett bindestreck... Att den blev gordiniblå beror på att jag alltid velat ha en R8 gordini men tyckt det varit för mycket pengar inblandat. Inga ränder nöjer mej med färgen. Haft flera 8ór och 10ór men denna har i tid nu varit i garaget klart längst 10år. Nedlagt arbete hittils av dessa 10 år är väl ett par månader.

/Conny
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Vilket R10-projekt! Jag är imponerad, du har lagt ner ett riktigt jobb, alla detaljer är ju nylackade så jag på din sida. :D

Den kommer bli sk*tsnygg när den är klar! Tufft att den ska bli Gordiniblå 8) Ska den vara helt original för övrigt?
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
ortcon

Post by ortcon »

Tack så mycket. Nä det blir inte riktigt orginal, motor är ju bytt och instrumentbrädan är en blandning av gordini och orginal. Fälgar vill jag gärna byta också men allt har ett pris. Har haft som mål att den skulle vara klar till äldsta grabben gick ur nian... Han är tjugo nu. Jag får nog sikta på nästa år tror jag. Det har börjat komma synpunkter från familjen om annat som de känner som viktigare.

/Conny
ortcon

Post by ortcon »

Hej hopp, dags för en liten uppdatering. Det går inte fort men det har heller aldrig varit meningen. Nu sitter allt mekaniskt på plats (kopplingsstrul).
Slipar just nu för fullt och hade tänkt få den till lackeringsboxen innan jul.
Hade lite krångel med huven då orginal var alldeles för bucklig för att bli bra. Fick tag i en tidigare modell som jag upptäckte hade olika fästpunkter. Försökte få tag på en ny vilket inte var alldeles lätt. Tog då kontakt med Kjell S igen och då hade han hittat ett äldre huvbeslag som kanske passar om inte pressningen på huven är fel. Lägger några nya bilder på www.urberget.se/renault.asp

/Conny
mange
Forumpolis

Post by mange »

det går framåt :D när har du beräknat vara klar?
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
ortcon

Post by ortcon »

Mmmm. Jag brukar säja "besiktning på måndag". Det är ju faktiskt inte så mycket kvar så jag borde ha den på gatan till våren. Men vi får se vad som händer. Skulle gärna vilja ha tag i fyra Borrani stålfälgar men det verkar inte vara det lättaste. By the way när ska jag komma över och hämta mattorna?

/Conny
owa

Post by owa »

8) Kjempefin bil. Jeg kjenner igjen problemene med panseret, he he ;)

Hilsen
Øyvind Warhuus, Norge
- R10 Major
- R5 GTS
- Laguna
mange
Forumpolis

Post by mange »

ortcon wrote:Mmmm. Jag brukar säja "besiktning på måndag". Det är ju faktiskt inte så mycket kvar så jag borde ha den på gatan till våren. Men vi får se vad som händer. Skulle gärna vilja ha tag i fyra Borrani stålfälgar men det verkar inte vara det lättaste. By the way när ska jag komma över och hämta mattorna?

/Conny
Våren va skoj :D mattorna har jag inte i stockholm men tar hit dom om du vill ha dom. såg på bilderna att du redan hade mattor inne i bilen men du vill ha fler ? bagagerumsmattan hade du inte men en sådan har jag i skapligt skick.
Image
ortcon

Post by ortcon »

Jo jag har mattor men dom är limmade ihop från 50 bitar (nästan). Gjorde en dumhet och vek ihop dom en gång i tiden vilket gjorde att det blev en mängd småbitar. Som sagt jag tar dom så fort du fått hit dom.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Jag har en skaplig bakmatta (en sådan med friskluftshål, skitig och med hål för säkerhetsbälten) samt bagagerumsmatta... mattan fram är i tre/ fyra delar, den är hel framtill pedalerna, men sprucken vid pedalerna dock så går det att laga ( den palna delen på golvet är hel)... fortfarande intresserad av alla?
Image
Post Reply