Byte av xenon lampan
Moderator: Forumpolisen
Byte av xenon lampan
Hej
Hur gör man för att byta xenon lampa på höger sida på en laguna 2 -02? Har titta lite snabb och lossade bygeln men fick ändå inte ut lampan, måste man skruva upp de två små skruvarna också?
Hur gör man för att byta xenon lampa på höger sida på en laguna 2 -02? Har titta lite snabb och lossade bygeln men fick ändå inte ut lampan, måste man skruva upp de två små skruvarna också?
Re: Byte av xenon lampan
lossa kabeln ta bort bygeln..klart..Rogra96 wrote:Hej
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Du tar bort kondensatorn som sitter på lampan(metall klumpen) genom att vrida den lite 1/8 dels varv(motsols) har jag för mig det står. Lampan tar försiktigt loss genom att dra rakt ut.
HEHE Du frågade för fort...
HEHE Du frågade för fort...
Last edited by chh on 29 Oct 2008, 19:30, edited 2 times in total.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
dumåste vrida på själva kontakten som sitter innan lampan, motsols tror jag det är om jag inte minns fel då jag bytte på min för 1 vecka sedanRogra96 wrote:Hmm, lossade bygeln men 'insattsen' går ändå inte att ta lös, dra ut. Är de nått jag missat eller har den fasnat på något sätt?
Joakim Holmberg
Renault Laguna Touring 1.8 -02
Renault Laguna Touring 1.8 -02