Motortempen och värmen i kupen på min Grand Scenic.
Moderator: Forumpolisen
-
Motortempen och värmen i kupen på min Grand Scenic.
Hej...
Jag har en Grand Scenic 1.9dci -07 som jag har problem med...
Jag tycker att värmen tar väldigt lång tid på sig att nå rätt temp, och således ingen vidare bra temp i kupen. (vet att dieslar kan ta längre tid på sig att bli varma) så till mina frågor...
¤ Hur mkt motsvarar "strecken" för vattentempen på instrumentpanelen?
¤ Ska temperaturen inte gå att justera till "Hi och Lo" ( min går bara mellan 15-27 grader) ?
¤ om jag står på tomgång med 27 grader inställt på kliman så sänks motortempen 2 "Pluttar\streck" inte bra?
Kan tillägga att när jag åker till jobbet 17km så blir den aldrig tillräckligt varm...
Mvh: Mattias
Jag har en Grand Scenic 1.9dci -07 som jag har problem med...
Jag tycker att värmen tar väldigt lång tid på sig att nå rätt temp, och således ingen vidare bra temp i kupen. (vet att dieslar kan ta längre tid på sig att bli varma) så till mina frågor...
¤ Hur mkt motsvarar "strecken" för vattentempen på instrumentpanelen?
¤ Ska temperaturen inte gå att justera till "Hi och Lo" ( min går bara mellan 15-27 grader) ?
¤ om jag står på tomgång med 27 grader inställt på kliman så sänks motortempen 2 "Pluttar\streck" inte bra?
Kan tillägga att när jag åker till jobbet 17km så blir den aldrig tillräckligt varm...
Mvh: Mattias
Mattias Lahti
-
-
då hade jag nyttjat garantin...mattepojka wrote:eftersom jag har kvar nybilsgarantin så vill jag inte böka i onödan...
vad kan en "plupp" motsvara?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-