Bränslepump trasig, förmodligen?
Moderator: Forumpolisen
Bränslepump trasig, förmodligen?
Hej, har en Renault 5:a 1,7 -89
Verkar ha en pump i tanken då det går tre kablar till ett lock under baksätet. Även retur å flöde samt luftslang går upp ur detta lock. Under vid tanken sitter ett bränslefilter.
Senariot: bilen slutade gå. Jag testade å se om pumpen surrade som vanligt men det gjorde den inte.
Värt att notera är att locket även spruckit så det läcker in lite bensin om man tankar förmycket, (upptäckte jag nu).
Fråga: kan jag köra vilken pump somhelst, vars hittar jag en billig utbytes?
Måste pumpen klara av att leverera något speciellt tryck?
/Jacob
Verkar ha en pump i tanken då det går tre kablar till ett lock under baksätet. Även retur å flöde samt luftslang går upp ur detta lock. Under vid tanken sitter ett bränslefilter.
Senariot: bilen slutade gå. Jag testade å se om pumpen surrade som vanligt men det gjorde den inte.
Värt att notera är att locket även spruckit så det läcker in lite bensin om man tankar förmycket, (upptäckte jag nu).
Fråga: kan jag köra vilken pump somhelst, vars hittar jag en billig utbytes?
Måste pumpen klara av att leverera något speciellt tryck?
/Jacob
Renault 5 -89
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Bubbla Impreza 1,8L -74
VW Golf Cabriolet -84
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Golf Cabriolet -84
Jag var lite snabb med att posta, var å kollade på bilen. Mycket riktigt satt givaren i tanken å ingen förpump. Sedan en huvudpump under vid filtret "typ, bosch". Nä precis runt 300kr ligger den på men det är snabbare att hämta genom biltema. =)mange wrote:Pumpen sitter framför tanken. i tanken sitter givaren. Tror inte de är så dyra nya har du kollat med autofrance?
Tack tack!
Renault 5 -89
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Golf Cabriolet -84
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Golf Cabriolet -84
Kontrar med att bakrebromscylinder gick idag...mange wrote:Va bra
Bah, vad jag är glad!
Så se upp i trafiken, här kommer jag med en frambroms å en svag bakbroms... Tur att tvåkretsen funkar.. dock i botten då all vätska runnit ur i bak.
(skämt å sido, jag kör inte runt, snarare till garaget)
Renault 5 -89
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Golf Cabriolet -84
Matra m560 -74
Matra m550 -73
VW Golf Cabriolet -84